• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Welk luchtfilter heb ik nodig.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
cartman0229
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor cartman0229 » 25 jul 2016 20:20

Het volgende mijn zoon heeft een snor tomos gekocht een oudje deze deed het niet dit wisten we bij de aankoop hier was de prijs ook naar .Ondertussen doet hij het weer de tank schoon gemaakt carburateur ook schoon gemaakt en voila starten en hij deed het.Nog een ding toen we hem kochten zat er geen luchtfilter op als je nu gas geeft slaat hij af.Dit komt waarschijnlijk omdat er geen luchtfilter op zit.Zelf heb ik al even lopen googlen en,kom er niet echt uit welk luchtfilter ik nu precies nodig heb daarom hier onder een foto om de situatie duidelijker te maken.Oja voor de rest is de tomos snor origineel kwa setup.Alvast bedankt voor de reactie,s

Afbeelding

Zo ziet het er uit.

Gr Peter

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 jul 2016 21:02

http://www.tomoshop.nl/motordelen/carbu ... s-a35.html
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

cartman0229
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor cartman0229 » 25 jul 2016 21:10

@ ief bedankt voor je snelle antwoord .....het luchtfilter van je link past die zeker weten ivm het steuntje achter de carburateur ?

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 25 jul 2016 23:46

Dat steuntje op die manier herken ik niet. Lijkt inderdaad alsof het in de weg zit als je een luchtfilter monteert.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 jul 2016 10:36

Kan niet goed zien wat het is, hoort dat daar wel zo te zitten?

edit: zoals het nu zit zal er geen enkel luchtfilter passen dus dat kan de bedoeling niet zijn lijkt me.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

cartman0229
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor cartman0229 » 26 jul 2016 21:44

Op deze beugel rust een beschermkap waar je je voet op kan zetten.Morgen krijgen we het luchtfilter binnen dan maar eens kijken hoe en wat.Eventueel een stukje van het steuntje af halen.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 jul 2016 22:24

Ja, zoiets zal het moeten worden denk, zit er rechts wel een gat in je frame? Net even gekeken naar een oud(er) frame in de schuur en die lijkt dezelfde beugel te hebben als jij hebt. Kan me voorstellen dat dit blok niet origineel is. Als ik goed heb gegoogled heb je ook blokken gehad met een carb aan de linkerzijde (met luchtfilterkast in het frame) Dan zou er aan de linkerkant een gat in je frame moeten zitten.
(en carb in het midden met luchtfilterkast in het midden bij nog ouder type)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 27 jul 2016 00:58

Ik heb even naar het steuntje gekeken en ik vermoed sterk dat dit het oude type is met metalen kappen. (Kijk maar, de steuntjes hebben schroefdraad. De nieuwe met kunststof kappen hebben dat niet.) De originele blokken die bij dit frame kwamen hadden de carb met een kort recht spruitstuk onder het frame. Desalniettemin zou een stukje van het steuntje weg slijpen prima volstaan. Helaas passen de kappen niet meer met een carb aan de zijkant. Echter is je kap wel pas te maken. Maar dan moet je er een stuk uit slijpen. Staat in de wiki geloof ik wel een How-To voor.

EDIT: Hier even een plaatje ter illustratie: https://i.ytimg.com/vi/UiYHgdUoFtw/maxresdefault.jpg
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

cartman0229
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor cartman0229 » 27 jul 2016 16:26

Het luchtfilter is binnen vanavond ga ik/we er mee aan de gang kijken of we het voor elkaar kunnen krijgen.Later vandaag anders morgen meer info.

cartman0229
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor cartman0229 » 27 jul 2016 21:32

@ kinderbrueno bedankt voor je foto.Je hebt gelijk de tomos die hier staat heeft metalen kappen en steuntjes met schroefdraad.Het spruitstuk wat er hier bij zit is niet echt kort.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 jul 2016 18:29

Metalen kappen en een aan de zijkant gemonteerde carburateur is geen combinatie. Of de kappen wijzigen naar kunststof versie, of de metalen kappen verbouwen. 3e mogelijkheid is om de carburateur met een recht ipv schuin spruitstuk onder het frame (zoals op de foto te zien) monteren. of een oud type ruisbox (die normaal tussen de schetsplaten waar de motor aan vast zit) en met een tie-wrap aan een steun van de kap monteren. Ik heb dit ooit 1x keer gedaan bij de Tomos van JandeLasser zijn zoon.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers