• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Youngst'R

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 12 aug 2016 18:54

Het gaat om een 2e hands Tomos Youngst'R brommer (Type A2, met A52 blokje) uit 2011.
Het probleem bestaat sinds de aankoop.

Bij het schuinhouden van de brommer loopt het toerental hard terug en slaat hij af (Links meer dan rechts). Stationeer draait hij redelijk, maar toerental loopt heel langzaam terug en valt soms uit tijdens stationeer draaien. Ook valt hij uit als je vanaf stationeer niet volgas geeft maar een klein beetje gas geeft, dan slaat hij ook af.

Ik heb de carburateur er al af gehaald en helemaal schoongemaakt maar dit mocht niet baten. Benzine vervangen had ook geen baat. Ik had rondgebeld en een paar brommerboeren zeiden dat het aan de vlotternaald kon liggen, deze vervangen door een nieuwe, geen baat. De vlotter zelf is ook niet lek. Stationeer-schroef stond goed ingesteld, en ook andere standen geprobeerd, dus hier kan het ook niet aan liggen.

Hopelijk weet iemand waar het vandaan kan komen :)

LDV
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor LDV » 12 aug 2016 23:44

Het uitvallen als je gas geeft vanuit stationair lijkt mij een te grote sproeier zijn.
Mvg

Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 13 aug 2016 14:45

Vandaag verder gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Het membraam heb ik nagekeken, zag er allemaal netjes uit. Alles terug gestopt met extra pakkingvloeistof. Uitlaat achter weg gehaald, hielp allemaal niks. Er zit een sproeier met 66 erop, is dit veels te groot of? En als hij veels te groot is moet mijn probleem zich toch altijd voordoen en niet alleen als ik hem schuinhoud of als ik hem stationeer heb draaien? Ben een beetje ten einde raad.

Heb het forum ook rondgezocht en vond iemand die een probleem heeft die ook bijna hetzelfde probleem heeft als ik. http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.ph ... &start=100
Daar hebben ze het over een stationeergat die opgeboord is, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 13 aug 2016 17:06

66? Wat is je setup precies?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 13 aug 2016 19:09

Deo test gedaan, er was valse lucht bij de voetpakking van de cilinder. Voetpakking vervangen loopt nu niet meer terug in toeren als hij stationeer staat. Ook kleinere sproeier (56) erin gedaan , zat veels te grote in.
Enigste probleem nu is dat hij nog steeds zakt in toeren en uiteindelijk uitvalt als je hem schuinhoud.
Setup=
A52 blok, A35 filter en volgens mij een snorcilinder. Carburateur is een A35 Dell'Orto Sha.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 13 aug 2016 19:20

Als ik je goed begrijp heb je gewoon een originele snorfiets? (???)

Dan is 56 ook nog veel te groot.

En dat schuin houden, ik houd mijn brommer nooit schuin als ik voor het stoplicht sta ;)

Door het schuin houden veranderd de stand van je vlotter en maakt hem rijker of armer afhankelijk van welke kant je op hangt, misschien heeft dat wat invloed.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 13 aug 2016 19:50

Als ik je goed begrijp heb je gewoon een originele snorfiets? (???)

Dan is 56 ook nog veel te groot.

En dat schuin houden, ik houd mijn brommer nooit schuin als ik voor het stoplicht sta ;)

Door het schuin houden veranderd de stand van je vlotter en maakt hem rijker of armer afhankelijk van welke kant je op hangt, misschien heeft dat wat invloed.
Het is een brommer geen snor. En het schuinhouden gebeurt ook niet altijd expres maar is best irritant als hij dan afslaat. Ook als je niet volgas geeft gaat ie eerst terug in toeren en daarna gaat ie pas ervan door, maar doordat hij eerst zakt in toeren slaat ie soms af als je niet vol gas geeft.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 13 aug 2016 19:56

o, brommer, dan komt 56 beter in de buurd.

Misschien heb je ook nog wat valse lucht bij het spruitstuk/ carburateur?

O no, red pilled...

Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 13 aug 2016 20:19

Daar zit geen valse lucht, gechecked. Anders zou ie dat altijd wel trekken, en niet alleen als ik hem alleen schuinhoud.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 aug 2016 09:34

Wat is schuin? Hoe schuin hou je hem? Rij je in deze schuine stand ook op de weg?

Al met al vind ik je verhaal een beetje vreemd klinken en lijkt het me dat je op zoek bent naar iets wat in principe geen probleem hoeft te zijn als je "normaal" de Tomos gebruikt.

Vwb het afslaan bij langere tijd stationair draaien, kan liggen aan sproeiermaat, of afstelling van de stationairschroef. Misschien als je die iets verder indraaid (hoger toerental) is je probleem al verholpen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Brandonnn
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Brandonnn » 14 aug 2016 10:05

Wat is schuin? Hoe schuin hou je hem? Rij je in deze schuine stand ook op de weg?

Al met al vind ik je verhaal een beetje vreemd klinken en lijkt het me dat je op zoek bent naar iets wat in principe geen probleem hoeft te zijn als je "normaal" de Tomos gebruikt.

Vwb het afslaan bij langere tijd stationair draaien, kan liggen aan sproeiermaat, of afstelling van de stationairschroef. Misschien als je die iets verder indraaid (hoger toerental) is je probleem al verholpen.
Stationeer afslaan heb ik al geen last meer van dat lag aan valse lucht bij de voetpakking zoals eerder vermeld.
Als ik voor een stoplicht sta en mijn voet op de grond zet merk ik al dat hij laag in toeren komt, en soms valt hij hierdoor ook uit. En als ik vanuit stationeer een klein beetje gas geef ipv vol gas slaat ie vaak af.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers