Hoe denkt men dit te gaan handhaven? Op grond van het kenteken? Gaat niet werken, want er worden teveel donor onderdelen opgezet. Onhaalbare kaart lijkt me en gewoon een ordinaire maatregel om een andere reden dan wat er wordt aangegeven. Misschien moet er eens een proefproces aan gespendeerd worden door de eerste die om die reden een boete krijgt.alle scooters, brommers en snorfietsen, 2-takt en 4-takt, van voor (Datum eerste toelating) 1-1-2011.
BronOntheffing
Voor de milieuzone brom- en snorfiets komen twee groepen in aanmerking voor een ontheffing:
Bezitters van een 4-takt brom-/snorfiets met een datum eerste toelating (DET) van na 1-1-2008. Ontheffing wordt alleen verleend aan voertuigen die maximaal 10 jaar oud zijn en wordt maximaal voor twee jaar afgegeven (één jaar met maximaal één jaar verlenging). Dit betekent dat er na 2021 geen ontheffingen meer worden verstrekt (alle voertuigen van na 1-1-2011 zijn dan immers 10 jaar oud).
Minder validen (aantoonbaar met medische verklaring van een medisch specialist, niet zijnde eigen huisarts) met een 4-takt brom-/snorfiets met een DET na 1-1-2005.
Top, dankje! Nee de carb zit aan de zijkant, ook zit er een gat voor de luchtfilter, en heb ik plastic kappen... Toch is hij op papier uit 1990. Dan denk ik dat alles gaat passen! Bedankt voor je reactieHet frame van 1990 heeft de carburateur waarschijnlijk midden onder. Bij een 2011 frame is de carburateur naar de zijkant verhuist en zit er een gat (tbv het luchtfilter) in de rechterkant bij het achterspatbord. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Je kan een andere (origineel) luchtfilter plaatsen of een gaasfilter met los kapje. Heb je wel de kunststof kappen bij dat nieuwe frame? De metalen van je "oude" frame uit 1990 gaan daar niet op passen.
Alle A3/ A35/ A5/ A52/ A55 blokjes passen (in principe met uitzondering van de hele oude modellen) onder elk frame. De ophanging is nooit gewijzigd.
Framenummers heb ik eigenlijk nog nooit gecheckt, ga ik gelijk doen. Maar op rdw bij kenteken invoeren staat 1990. Zou goed kunnen dat er al onderdelen zijn vervangen of geswapt. In ieder geval moet ik een framepje vinden ban 2011 of later, dan moet het goedkomen.Dan moet er al een onderdelen swap hebben plaatsgevonden. Een frame uit 1990 kan geen kunststof kappen hebben en een gat aan de rechterzijkant zoals bij de latere modellen. Klopt het nog wel met het originele framenummer op het kenteken of is er ergens een nieuwe ingeslagen?
Btw, bij brom-/ snorfietsen van voor 2005, staat er op het kenteken, in gebruik genomen voor 2005 (kentekenplicht). Hoe weet je dat deze dan uit 1990 is? Die van mij is (1e eigenaar en nieuw gekocht) van 1989, maar dat staat nergens op de papieren vermeld. Alleen dat de bromfiets in gebruik genomen is voor 2005.
Ik laat het oude kenteken verdwijnen, en het frame gaat op oud ijzer. En het nieuwe kenteken bij dat nieuwe frame houd ik gewoonIk neem aan dat het dan een frame met kenteken wordt en papieren erbij anders gaat het nog niet goed als je je oude kenteken overzet.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten