• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Kilometerteller, alles werkt apart. Geheel niet?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
Staf
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Staf » 23 sep 2016 12:20

Hallo!

Ben dus bezig met mijn kilometerteller te vervangen... Op het forum heb ik enkel topics gezien van de tellerkabel te vervangen of hoe de telleraandrijving werkt. Dit is dus niet mijn probleem :P

Ik heb al het volgende getest en bekeken:
1. Als ik de tellerkabel los maak aan de telleraandrijving en er aan draai dan draait de teller mee.
2. Bij het draaien aan het wiel en de kabel is aangesloten op de aandrijving zie je de kabel meedraaien bovenaan als de teller is losgemaakt.
3. Bij het draaien aan het wiel zie je duidelijk de aansluiting voor de kabel goed meedraaien.
4. Draairichting van de telleraandrijving is goed.

Als ik nu alles monteer, dan werkt de teller niet. Ik heb de teller nu momenteel gewoon los hangen om te testen, anders moet de behuizing er steeds op en af... Dit kan de oorzaak toch niet zijn?

De aandrijving zit aan de rechter kant, ik heb gezien dat deze normaal links zit? Maar goed, dit kan toch niet uitmaken...

Heeft iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen? Ben een beetje ten einde raad... Is er een speciale manier om deze draad aan te sluiten ofzo? Dit is toch gewoon in het gaatje steken en vastdraaien?

Bij de vorige teller deed hij het soms, met momenten. Heel toevallig zag je dan hoe snel je reed en de kilometers bijtellen. Maar grootste deel van de tijd deed hij niets. Dit heeft er waarschijnlijk iets mee te maken?

Zou het liefst analoge teller behouden. (vind dat wel iets nostalgisch hebben :) )

Staf
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Staf » 23 sep 2016 13:05

Heb eens een stukje zonder teller gereden, zie nu dat de kabel niet draait, maar hij doet het wel als ik er zelf aan draai onderaan... Is het dan toch de kabel?

EDIT: Als ik eens aan de kabel trek boven, en dan ga rijden dan draait hij wel even, tot de kabel een stukje naar beneden valt. Niet ver, paar mm. Dan trek ik hem terug naar boven en draait hij weer.

EDIT2: Zou het kunnen dat de aandrijving niet genoeg kracht heeft om de teller te doen bewegen? Ik heb die rode tjoep eens uit die aandrijving gehaald en hier zat redelijk wat modder op (zus is eens gevallen en sindsdien doet het probleem zich voor), wie weet hoeveel modder er in de aandrijving zelf zit? Als ik aan de rode tjoep draai dan draait de teller dus wel.

En als je aan het wiel draait zie je de staalkabel bovenaan ronddraaien. Zou het dit kunnen zijn?

EDIT3: Aandrijving eens goed schoon gemaakt, zat geen modder in maar draaide wel een beetje stroef. Als ik met de aandrijving rond draaide zag je de teller zachtjes omhoog komen. Gaan rijden geeft echter geen resultaat...

Staf
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Staf » 23 sep 2016 16:53

Voor wie het zou kunnen interesseren, kabel maakte een te scherpe bocht achter een haakje om hem vast te houden. Bijna 5 uur op zitten zoeken... Tijd voor een nieuwe kabel vermoed ik :p

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers