Hallo, mijn tomos start niet, en ik wilde jullie graag om hulp vragen!
Ik ben wat betreft brommer techniek een echte leek, dus hopelijk wordt het vergeven als ik niet alle termen en het jargon ken! Ik ben heel erg voor deze prachtige brommer gevallen en wilde hem koste wat kost hebben, ondanks dat er heel vaak dingen kapot zijn geweest en hij al meermaals is gerepareerd.
Welke model tomos heb je? Tomos Revival (ik denk A52)
uit welk jaar komt de tomos ? 2006
Is het een snor of een brommer? Brommer
wanneer ontstond het probleem? 6 maanden terug
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Nee
Wat is het probleem?
De brommer deed het over het algemeen redelijk, al waren er wel vaak mankementen maar tot nu toe is hij altijd gerepareerd geweest. Voor zover ik weet zijn er veel onderdelen vervangen voor nieuwe onderdelen: een nieuwe ketting, en een aantal onderdelen aan de binnenkant maar ik weet niet meer zeker welke dat precies waren. Alleen het probleem nu is, hij start ineens niet meer en ook lekt er bij de carborateur benzine uit. Ik heb al van alles geprobeerd, kick start, (de automatische start is sowieso al kapot) de choke open en starten.. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen om te kijken of er misschien iets verkeerd is afgesteld, want ik weet er gewoon te weinig vanaf!
Heeft iemand een idee? Ik heb thuis wel schroevendraaiers om hem open te kunnen maken, en ik hoopte dat hier misschien iemand is die me een goede tip kon geven!
De brommer weg doen is nog geen optie, dat kan ik namelijk echt nog niet over m'n hart verkrijgen.
Groetjes Eva