Had Bruno het toch bij het rechte eind![]()
Nee, de ,motor klinkt gewoon goed. De achterrem moet er nog op maar van de standaard halen en vast houden heeft het zelfde effect. Ik denk wel dat de motor word geblokkeerd, ik ga deze week kijken naar het vraagteken veertje en of de rest er nog goed uit ziet en dan zal ik posten of dit het probleem was.De vraag is of de motor wordt geblokkeerd. Als je de achterrem inknijpt, en het wiel staat stil, stopt ie dan ook? Dan zal er in de versnellingsbak iets niet goed zitten (kickstartmof of rem-/ omegaveer niet goed in de uitsparing gemonteerd).
Hoor je als de motor loopt ook een ander ratelend geluid (niet als bij koppelingknikkeren)?
Het is inderdaad een oudblokje ik denk rond die periode, er zitten ook nog pedalen op. Bedankt voor de tips, ik ga de WD40 proberen.Het mooiste zou zijn met een T-tool en bitjes, zodat je recht en gelijkmatig kracht kan zetten. Anders met een goed passende schroevendraaier en hamer. Schroevendraaier op de bout zetten, met de hand linksom kracht zetten en dan (met beleid) op de kop van de schroevendraaier kloppen (laten "schrikken"). Als het goed is springt de bout dan los genoeg zodat je deze verder met alleen de schroevendraaier kan losmaken.
Als ik je verhaal zo lees heb je nog een oud ei-blokje/ carter?
Ik heb geen kickstarter maar pedalen en voor de rest komt alles overeen, op de as waar twee van die ringen zitten die een busje tegen houden daar heb ik nog een vraag over. Moeten die ringen over elkaar of moet de een voor de ander?Kickstartremveer zou ik naar kijken. Deze zit in de uitsparing van het carter achter de middelste vertandingsas. Als deze gebroken, verbogen of niet goed in de uitsparing zit krijg je dergelijke problemen. Zoals op de laatste foto wil je hem niet hebben:
Andere optie is de 1e versnellingskoppeling die tegen het koppelingshuis klemt (door het ontbreken van een afstandsring en daardoor de koppeling niet vrij kan draaien in het huis. Er hoort iets speling te zitten als je het huis over de krusas heen en weer trekt, terwijl de moer goed aangedraaid is. Onderdeel nr 10 van onderstaande exploded view moet er zitten.
Vraagtekenveertje is alleen voor het soepel overschakelen tussen de versnellingen.
De rembeugel zit op de juiste positie, de koppeling moet ik even nakijken. Een kant draait volgensmij wel en de andere kant leek vast te zitten.Ik weet niet over welke as je het hebt, maar er zijn nooit ringen die over elkaar heen passen. Idem geldt voor de bus waar je naar refereert, misschien is een foto bijplaatsen handiger. Zegt vaak meer dan woorden.
M.b.t. het blokmet trappers of kickstart, dat maakt niets uit v.w.b. wat ik aangeeft over de rembeugel of koppeling. Is daar vanuit jouw kant iets zinnigs over aan te geven?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast