• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Te traag voor huidige setup?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
shloeber
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor shloeber » 13 feb 2017 18:01

Beste tomosliefhebbers,

Ik ben in het bezit van een Tomos Quadro uit 2005. Ik heb het idee dat ik niet alles er uit weet te halen met de setup die er nu onder zit. De Tomos heb ik professioneel en netjes opgebouwd, geen gepruts. (ik heb altijd veel gesleuteld). Mijn setup op dit moment is het volgende:

- 65cc cilinder met 65cc HD kop.
- 15 mm Carb met 15mm spruitstuk.
- Bullet uitlaat.
- TWV: 26-22
- Elektr. Ontsteking op bromstand met een NGK B7HS bougie.

Op GPS is mijn topsnelheid 58 km/h, vind ik prima voor een tos. Maar ik lees overal dat veel mensen met deze, of een vergelijkbare setup de 70 km/h of zelfs dik richting de 80 km/h rijden. Het blok zit goed in elkaar, geen valse lucht. wat is toch de reden dat ik de 60 niet eens haal? Ligt het misschien toch aan die bullet uitlaat?

Ik hoop dat iemand een idee heeft.

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 13 feb 2017 19:39

Je zou voorin kleiner kunnen gaan qua tandwiel mocht je toch harder willen. Verder is natuurlijk niet elk blok hetzelfde en denk ik dat je de meeste topsnelheden van mensen op fora best met een schep zout mag nemen.

Ik heb verder niet veel verstand van de bullit (voor uitlaat analyses moet je bij Ief zijn) maar je zou kunnen kijken wat een andere uitlaat doet. En dan voor topsnelheid vooral een Homoet.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 13 feb 2017 20:14

Ik heb een dyno uitdraai van exact dezelfde setup die jij hebt, die heeft max vermogen op precies 58 km/ pu. In de praktijk zal die iets van 65+ rijden denk. Die was wel redelijk optimaal afgesteld. Maar je zit dus redelijk in de buurt.

Hoe ziet je luchtfilter uit, hoe is je squish, welk membraan heb je gebruikt en weet je zeker dat je kwa sproeier optimaal zit?

Een andere uitlaat met wat kortere bocht (en evt. dikker) kan je ook een hoop mee doen maar in principe moet hier nog wel iets meer uit te halen zijn.

Tandwiel voor dan beter groter ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 13 feb 2017 20:22

Uuhhhhh groter ja :D
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

shloeber
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor shloeber » 13 feb 2017 20:58

Ik heb een dyno uitdraai van exact dezelfde setup die jij hebt, die heeft max vermogen op precies 58 km/ pu. In de praktijk zal die iets van 65+ rijden denk. Die was wel redelijk optimaal afgesteld. Maar je zit dus redelijk in de buurt.

Hoe ziet je luchtfilter uit, hoe is je squish, welk membraan heb je gebruikt en weet je zeker dat je kwa sproeier optimaal zit?

Een andere uitlaat met wat kortere bocht (en evt. dikker) kan je ook een hoop mee doen maar in principe moet hier nog wel iets meer uit te halen zijn.

Tandwiel voor dan beter groter ;)
Moet zeggen dat hij tot die 58 dan ook wel goed doortrekt, het duurt totaal niet lang voor hij dit behaald. Omdat de cilinder nieuw is heb ik niet enorm lang doorgejankt op die top. dus misschien 60, maar hij liep al voor geen meter meer uit, maar dat terzijde.
Ik rij nu met een powerfilter, sproeier 72 en mijn bougiekleur is perfect koffiebruin. ik heb er een racemembraan inzitten. Met de tandwielverhouding ga ik liever niet meer rommelen. Wel zou ik in de toekomst zo'n homoet uitlaat willen proberen, ik lees dat deze echt voor een duidelijk hogere top zorgt.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 13 feb 2017 21:28

Ik vind dit een leuk ding, veel goedkoper als een homoet en makkelijk af te stellen door de losse bocht, met een beetje pielen kan je er ook een 22 mm boch aanhangen (van standaard snel bijv.) (stukje van de 25 mm als huls gebruiken)

Denk niet dat je met de homoet veel betere resultaten zult behalen, wel een legere portomonait.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=13
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

shloeber
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor shloeber » 14 feb 2017 12:28

Oke, op de uitlaat na; Niks raars dus dat ik 58 rijd met deze setup? bedankt in elk geval voor je info!

Stevenvdvoort
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Stevenvdvoort » 14 feb 2017 21:10

Wil je echt prestaties op 65cc zul je toch naar een terugloop of homoet moeten kijken...
bullet is wel leuk voor 50cc, maar voor 65cc houdt het op.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers