Hoi allemaal,
Ik bezit een tomos a35 Quadro snor variant E-start, zonder E-start (geen accu).
een paar weken geleden viel deze ineens uit tijdens het rijden en start sindsdien niet meer.
Mijn eerste gedachte stappen zijn deze.
1. Bougie vervangen
2. Bougiekabel
3. CDI/Bobine
4. Ontstekingsspoel
Even wat informatieverder van de Tomos is een alleen kickstart optie ivm geen accu en bekabeling.
Nadat ik de bougie vervangen had en nog steeds niet vonkte heb ik van een werkende tomos de CDI/Bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie geleend. Nadat ik de nieuwe onderdelen had aangesloten vonkte de bougie nog steeds niet.
Toen heb ik de CDI Rechtstreeks op de rode draad uit mijn blok aangesloten. (vroeger was deze zwart geloof ik) Andere 2 kabels zijn 1 geel (Verlichtingsspoel) en 1 rood/wit.
Na deze aanpassing vonkte de bougie nog steeds niet. Om de massa uit te sluiten heb ik het massapunt opgeschuurd en andere massapunten gebruikt om te testen. --> Resultaat nog steeds geen vonk
Volgende gedachte was ontstekingsspoel. Ik heb een multimeter gepakt en de rode draad uit het blok gemeten tijdens het kicken. Ik meette toen maximaal 17volt. Al denk ik dat mijn multimeter de pieken van zo'n spoel niet meet.
Hebben jullie ideeen of tips?
Groeten,
Lior