Achtergrond:
Ik heb niet al te lang geleden een tomos gekocht.
ik merkte al gouw dat hij niet helemaal lekker reed dus ben effen rond de brommer gaan lopen.
Al snel vond ik dat de uitlaat was ge blokkeert door een of andere idiot die een bout door het uitlaat gat had gedaan.
na verwijdering en het uitschrapen van de uitlaat en het schoonmaken van de demper reed hij al beter.
kort hierna na een ritje deed de motor het wel stationair maar kon ik geen gas geven, ik heb toen de kast open gedaan en alles schoon gemaakt carburateur binnen en buiten alles door gespoten met pers lucht en schoon gemaakt (hij was echt ranzig) hierna reed hij wel weer goed maar nog steeds wat problemen.
Actueel probleem:
-Ik wou de uitlaat losmaken maar een van de moeren brak al een kop dus ik ben maar niet aan de andere begonnen
-Als ik meer dan ongeveer 80% gas geef gaat hij niet harder maar maakt hij wel meer herrie ( niet een schelle pweet! maar een lage fwoot!) komt dit door dat ik hem heb schoon gemaakt en dat hij nu teveel brandstof krijgt?
ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er allemaal me is gebeurt, het lijkt een standaard tomos 35a er zijn sporen van gesleutel (sporen als in schroevendraaier gebruik) maar bij de laatste eigenaar niet echt onderhoud dus dat probeer ik nu te corrigeren.
Ik ben handig met mijn handen maar ik heb geen verstand van brommers alles wat ik nu heb gedaan is door deze forums te checken en filmpjes op te zoeken
ik hoor graag van jullie