De classic XL is naar mijn weten alleen in de baby-blauw kleur geleverd of zoals deze op de bijgaande foto's. Echter, met de juiste onderdelen kun je van je eigen Tosje een XL-look-alike maken. andere koplamp, white-wall banden en stickersetje om zo maar even wat te noemen. Ik vind het jammer te moeten vernemen dat sommigen van jullie mijn expertise in twijfel trekken..
Waarom ik denk dat dit een omgebouwde is gaat om het volgende (vergelijk het maar met foto's van een originele XL)
- spatbord voor heeft een gele "haan", wat aangeeft dat dit een oud type brommer is (of iig een chromen spatbord gemonteerd is van een oud type toen dit nog verplicht was). Af-fabriek zit deze op de originele XL's er niet op, sinds de invoering van de verplichte kentekens vanaf 2005.
- voorvork is er eentje van een oud type. Die oorspronkelijk op de XL geleverd zijn is een oliegedempte versie.
- Hetzefde geldt voor het voorspatbord, wat een oud type is. De XL heeft een versie voor de oliegedempte vork, die platter en breder is.
- jouw remtrommelnaven zijn zwart, terwijl die van de ori XL zilverkleurig zijn.
- Jij mist het aparte mengsmeringtankje bij de bagagedrager, drager is ook anders van vorm en uitvoering
-.... (moet ik nog doorgaan?)
Het origineel:
BTW: Tomos is niet failliet gegaan, ze hebben de productie in Epe gestopt en teruggebracht naar Slowakije. Er is een nieuwe importeur voor Tomos in Nederland, Motana, echter geeft deze niet of niet snel de gewenste info. Maar niet geschoten is altijd mis.