Hallo allemaal,
Nadat ik een tecnigas uitlaat gemonteerd heb op mijn tomos (Quadro, 65cc airsal) heb ik last van een probleem, ik vermoed zelf dat het met de ontsteking te maken heeft, maar ik durf het niet te zeggen.
De brommer trekt als een beest door naar z'n top, wanneer de snelheid boven de 60 komt en de motor echt hoge toeren draait voel ik dat hij eigenlijk nog harder wil. vervolgens lijkt het alsof hij geen benzine meer krijgt, het vermogen valt eigenlijk direct weg, dit gaat gepaard met een hele beste klap uit de uitlaat. Wanneer ik het gas loslaat kan ik weer optrekken, hier zit echter enige vertraging in en reageert hij even slecht op het gas. als ik hierna weer vol gas geef gebeurd dit weer precies in dezelfde volgorde.
De brommer staat goed afgesteld en de bougie ziet er uit zoals het hoort, verder trek ik geen valse lucht o.i.d. Tot aan de 60 km/h is er dan ook niets aan de hand.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er hier aan de hand is, gezien de klap uit de uitlaat denk ik aan ontsteking die het niet kan bijbenen.