uit welk jaar komt de tomos ? 1987
Is het een snor of een brommer? Brommer
wanneer ontstond het probleem? -
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? -
Wat is het probleem?
Hoi, ben ik weer.
Ik heb een a35 2 speed blok onder mijn A3 zitten (Terwijl op het blok staat a52, net onder de cilinder zelf. Ik weet het ook niet meer) Membraam, Recht 12mm spruitstuk dus onder het frame met gaasfilter omdat luchtfilterbox niet past.
Mijn probleem:
-Als ik het blok aankick lijkt het net of er iets los schiet en blok geeft beetje gas bij (Koppeling in de vrij staat) en dan ineens aangrijpt na een paar seconden en dan is er niets aan de hand. Dit gebeurd soms. Heel soms gaf ie nog wel eens vol gas maar dat is nu verholpen geen idee hoe. (Volgens mij was het niet de gas schuif die vast bleef zitten maar ja,)
Heb ook een vaag vliegwiel erop zitten van een italiaans merk met het moertje maar net op de krukas.
Tandwiel zit goed vast trouwens.
Het is wat he...

Wat kan dit zijn? En is het het waard om te fixen?
Wanneer het weer gebeurd maak ik een filmpje ervan.
-Vorig probleem met vermogen is trouwens opgelost, bedankt. moet nog beter afstellen maar komt goed.
Dat ratelen hoort er maar bij dan
-Is een 65cc cilinder het waard? (Airsal, heb gehoord dat dmp troep is) met 14/12 carb en huidig blok? (Eerst dit probleem verhelpen natuurlijk)
-Nog een vraag: Heeft iemand een link naar een schuin 12mm spruitstuk (14/12p SHA dellorto) Dan kan ik tenminste er een fatsoenlijk filtertje opzetten, ik vind alleen 15mm