wij kwamen op het idee om dus ene bootje (van mijn vriend) gemotoriseerd te maken

ik even gekeken op mp maarja, de goedkoopste zijn niet goedkoop en dan heb je waarschijnlijk maar 2 pk ofzo...
wij wilden iets goedkopers

ik bedacht me.... heb nog de donor tomos staan die ik pas nog aan de loop had! blok deronderuit etc etc wat er ontbreekt aan het blok:
een vonk
koppeling(en)
kickstartrondsel veer (oude is gebroken)
carburateur heb ik nog wel maar die was opgeboord

oja en een auspuf maar die las ik waarschijnlijk zelf wel effe

heeft alleen vernogen bovenin nodig)
voor de rest heb ik alleen nog een schroef nodig. zo'n eentje die onder water zit bij een boot om aan te drijven je weet wel.
en nu de vraag waar ik het antwoord niet echt op weet: kan een ketting onder water aangedreven worden?
als het antwoord ja zou zijn zou dat het aandrijcing mechanisme een stuk makkelijker maken

oja hij staat nu in sprinters/racers maar wellicht wil/kan een mod hem in 'specials' zetten.
het idee is dus om een ketting naar beneden te laten lopen (zie foto) en daar een klein tandwiel aan(om de schroef hard te laten draaien en dus hard te kunnen varen

dat frame maken wij ook aan het blok etc en dan via een aantal draai nechanismes (zodat je kan sturen en misschien het motortje omhoog kan halen uit het water) aan de boot te bevestigen.
reacties/tips/commentaar is welkom
ik laat jullie wel wat weten als het zover is. (denk dat het de zomervakantie wordt aangezien ik eerst nog toetsweek heb

houdoe