• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ratel / Rammel na bromkop

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Hilly7
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hilly7 » 03 jun 2017 10:20

Goede middag

Ik heb een probleempje. Zins ik een bromkop op mijn tomos heb gezet hoor ik een ratel bij me cilinder en carter. Dit had hij zeker niet toen ik me snorkop er nog ophad toen was hij gewoon stil. Het geluid is er als hij iets verhoogd stationair loopt. Als hij rustig stationair loopt is het weg en bij het rijden hoor ik ook niks meer. Dus alleen bij het stilstaan of net wegrijden.

Ik heb ook gewoon een koppakking er tussen gedaan. Niet zo een metalen maar een gewonen.

Ik heb op het forum een beetje gezocht en kwam meestal de koppeling tegen die geluid maakt. Dit lijkt bij mij niet het geval omdat hij daarvoor stil was. En een koptikker ook niet ook omdat ik er een pakking tussen heb zitten. Maar dat is mijn gedachte dan. Voor de rest loopt hij gewoon goed alleen een beetje trillen bij Max snelheid 38 km/h

Zondag haal ik me kop er weer even af maar misschien weten jullie hier iets vanaf kennen het probleem alvast bedankt.

Mijn gevens van de brommer zijn:

Tomos youngster 2006 kickstart snor.
Km: 1500
a52 blok met a35 cilinder (standaard fabriek)
Sproeier 54
speedy standaard snel
Geen begrenzer filter
Ontsteking bromstand
Bougie b6hs

105-crosser
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor 105-crosser » 03 jun 2017 13:14

Ik denk toch een koptikker, omdat je alleen je kop hebt veranderd. Heb je toevallig je bromkop van marktplaats? Dan is hij waarschijnlijk afgevlakt en heb je daarom een koptikker. Stuur anders zondag ff een foto van je kop, dan zie je het zo.
Super Сasual Dating

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 jun 2017 14:11

Of stop een stukje soldeer in je kop en meet de squish.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Hilly7
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hilly7 » 03 jun 2017 19:33

Ik zal zondag even een foto maken. Ik had juist nog een beetje gekeken of het een standaard zou zijn. Ik zag nog wel die halve maantje zitten bij de gaten voor de tapeinde en er zat ook nog een dikke rand om de compressie ruimte. Dus de kop was nog niet helemaal vlak gemaakt als je begrijpt wat ik bedoel.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 jun 2017 19:41

Misschien zit de pakking net niet goed en tikt ie daar tegen aan?

Beetje appart dat ie dat dan alleen doet net boven stationair trouwens.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Hilly7
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hilly7 » 03 jun 2017 20:45

Misschien zit de pakking net niet goed en tikt ie daar tegen aan?

Beetje appart dat ie dat dan alleen doet net boven stationair trouwens.
Het is een beetje apart dit. Morgen haal ik me kop even er af. Als het een koptikker is dan moet ik het wel terug zien op de zuiger ergens en kan ik meteen zien of de pakking goed zat.

Daarna doe ik even me snorkop er weer op en kijk of het geluid er nog is. Misschien is het toch me koppeling dat hoor ik dat dan meteen maar denk het niet.

Hilly7
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hilly7 » 04 jun 2017 20:53

Heb vandaag nog eens goed gekeken en vooral geluisterd naar wat het geluid nu was.

Ben er toch achter dat het de koppeling moet zijn of iets anders in het blok lagers misschien.

Met me snorkop was het een stuk minder dat geluid en met de bromkop weer iets meer. Dus ik denk dat er tijdens het laten lopen met de andere kop de koppeling iets meer belasting heeft gehad en daardoor het geluid is gekomen.

Wel heb ik in plaats van een normale koppaking een iets dikkere alu die er ook tussen zat met me snorkop gedaan. Om te testen maar merk eigenlijk geen verschil met optrekken met deze pakking of de dunnen dus ik laat deze er mooi even tussen.

Wat ik wel merkte is dat er wat olie op me zuiger lag en op me kop van binnen toen ik alles los had gemaakt. Nu hoop ik niet dat me keerring lek is maar ben er wel bang voor. Nu heb ik toen ik voor het eerst met me bromkop ging rijden er kleine stukjes gereden en lage snelheid. Heb toen eigenlijk ook de brommer niet goed warm gehad dus hoop dat het gewoon slechte verbranding is ?

Wel heb ik vandaag toen ik alles weer had gemonteerd even goed de tijd genomen voor een ritje 25 kilometer en moet zeggen dat ik me verbaas hoe hard de brommer loopt ik heb zelfs even 43 gereden op de teller maar dan merk ik wel dat alles goed gaat trillen en dat er wat gekke geluiden komen uit het blok beetje tikken en kraken ofzo dit hoor je ook wel eens als je wat minder hard rijd maar merk er verder niks van. Toen ik thuis weer was me bougie er uit gehaald en droog gelukkig geen olie er aan zit een beetje tussen koffie bruin en zwart met wel wat licht grijs op de punt dus het boogje van de bougie.

Ik ga het even aankijken hoe hij verder loopt en blijft lopen. Heb helaas vergeten nog een foto te maken van de cilinder maar denk nog steeds dat hij wel standaard is en niet afgedraaid. Denk dat ik het geluid ook maar voorlief moet nemen en misschien in de toekomst er iets aan moet doen.

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 04 jun 2017 21:17

kijk anders even in de wiki hoe je het koppelingsgeluid kan verhelpen, als je dat hebt gedaan en hij maakt nog steeds het geluid moet het iets anders zijn
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe

Hilly7
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hilly7 » 04 jun 2017 21:22

kijk anders even in de wiki hoe je het koppelingsgeluid kan verhelpen, als je dat hebt gedaan en hij maakt nog steeds het geluid moet het iets anders zijn
Ik had het inderdaad al gezien en op een YouTube filmpje. Met een extra ring/plaatje tussen de veerring en segmeten

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 04 jun 2017 22:22

klopt. probeer daar eens wat mee. lijkt mij de oorzaak omdat het geluid komt wanneer de koppeling net wel/net niet aanslaat.
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij