• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Uitlaatpakking weg

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Anti
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Anti » 14 aug 2018 10:43

Ik heb een Tomos Classic met A35 blok en een snelle DMP terugloop uitlaat. De uitlaat zit met twee bouten vast aan de uitlaat manifold van de cylinder en met maar één schroef aan het frame. Iedere keer trillen die twee bouten bij de cylinder een beetje los waardoor er lucht tussen de uitlaat en pakking ontsnapt. Dan blaast vervolgens mijn pakking er helemaal uit (gevolg is teringlawaai) en krijgen die schroeven zoveel speling dat ze er helemaal uit trillen. En vervolgens zit mijn uitlaat nog maar met een bout vast aan het frame.

Ik heb alles al geprobeerd, tap einden met moeren en borgringetjes, borgmoeren. Inbus bouten met ringetjes, helicoil installeren, loctite icm vorig genoemde oplossingen etc. Ik heb ook een keer zeskantbouten gepakt met 15 mm lange koppen en een gaatje door de kop geboord. Vervolgens de boel met loctite in de helicoil vastschroeven en speciale borgdraad door die gaten zodat de bouten nergens naartoe kunnen. Breekt die draad na 500 km gewoon doormidden...

Ik denk dat het vooral aan de uitlaat zelf ligt. Kan iemand mij een tip geven hoe dit op te lossen of een uitlaat aanraden waarbij dit niet gebeurt?
Pretty Girls in your city

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 05 sep 2018 08:56

Ik heb een Tomos Classic met A35 blok en een snelle DMP terugloop uitlaat. De uitlaat zit met twee bouten vast aan de uitlaat manifold van de cylinder en met maar één schroef aan het frame. Iedere keer trillen die twee bouten bij de cylinder een beetje los waardoor er lucht tussen de uitlaat en pakking ontsnapt. Dan blaast vervolgens mijn pakking er helemaal uit (gevolg is teringlawaai) en krijgen die schroeven zoveel speling dat ze er helemaal uit trillen. En vervolgens zit mijn uitlaat nog maar met een bout vast aan het frame.

Ik heb alles al geprobeerd, tap einden met moeren en borgringetjes, borgmoeren. Inbus bouten met ringetjes, helicoil installeren, loctite icm vorig genoemde oplossingen etc. Ik heb ook een keer zeskantbouten gepakt met 15 mm lange koppen en een gaatje door de kop geboord. Vervolgens de boel met loctite in de helicoil vastschroeven en speciale borgdraad door die gaten zodat de bouten nergens naartoe kunnen. Breekt die draad na 500 km gewoon doormidden...

Ik denk dat het vooral aan de uitlaat zelf ligt. Kan iemand mij een tip geven hoe dit op te lossen of een uitlaat aanraden waarbij dit niet gebeurt?
Uitlaat zit dan onder spanning gemonteerd.
Uitlaat eerst aan de cilinder vast zetten (uitlaat aan een spin of elastiek aan de achterzijde ongeveer op hoogte hangen zodat niet het hele gewicht van de uitlaat aan de cilinder hangt) daarna pas de bout erin van de ophanging naar het frame, je zult zien dat je het gat moet aanpassen.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 05 sep 2018 13:05

wat voor ophanging heb je aan je frame? Euro 1 of euro 2 en welke ophanging aan de uitlaat heb je? Is de uitlaat geschikt voor het type cilinder dat je hebt (A3(5)/ A5 of A55?)

Kun je wat foto's bijplaatsen, die zeggen vaak net iets meer dan woorden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Anti
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Anti » 10 mar 2019 16:22

Excuses voor de late reactie. Mijn frame is euro 1, maar ik heb er een euro 2 blok op liggen. De uitlaat is inderdaad geschikt voor de A35 maar heb hem moeten platslaan en verbuigen en dergelijke om het passend te krijgen. Ik heb de retro uitvoering van de classic en daar past al die meuk nét niet op. Anyway, mijn uitlaatsteun was helemaal doorgeroest en heb daar een beugeltje op laten lassen zodat mijn uitlaat er precies op past. Alleen mijn uitlaat manifold op mijn cylinder is nu aan gort door het vele erop/eraf schroeven. Ik ga het voorlopig maar met uitlaat montagekit fixen en het verder allemaal maar laten.

Achja soms vraag ik me af waarom ik Tomos rijd.. ;p
Pretty Girls in your city

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij