Dit staat geschreven in tomos opvoeren zonder geld uitgeven.
40 km/h
Brom uitlaat gemonteerd.
Probleem van (K-deng K-deng) geluid is ineens weg.
Loopt nu makkelijk naar de 40. Soms 42.
Trok niet harder op.
https://wiki.tomosforum.nl/index.php/Op ... _tot_50%2B
Als je een dikke voetpakking monteert gaat de compressie ook omlaag, cilinder vulling is dan ook beter.
Als de spoelpoorten niet helemaal open gaan en je heb maar een 9 mm carb dan is de vulling van de cilinder gewoon slecht.
Met een hoge compressie is het motortje sterker maar draait wel iets minder toeren op top.
DIt is niet helemaal waar. Het brandstof-lucht mengsel zou in principe altijd gelijk moeten zijn, dit wordt bepaald door de sproeier in je carburateur. Alleen de timing dat het mengsel de cilinder in kan is korter. Daardoor heeft het mengsel minder tijd om (op hogere toeren tov stationair) in je cilinder te komen en dus minder vermogen. Als je niet aan de poorten wil vijlen kun je een brommodel zuiger (met inlaatsleuven) monteren (alleen bij membraancilinder).
Als de spoelpoorten niet helemaal open gaan en je heb maar een 9 mm carb dan is de vulling van de cilinder gewoon slecht.
Hier ben ik het ook wel mee eens, want het lijkt dat hij op top meer op lucht aan het draaien is.
Wat fons716 aangeeft klopt idd. Meer compressie is meer dichtheid. Een hogere compressie kan meer kracht opleveren en dus meer vermogen. De zuiger wordt met een hardere duw weer omlaag gestuurd na ontbranding. Compressie is als een ballon die je probeert samen te drukken. Hoe verder je gaat hoe moeilijker het wordt (=weerstand). Daardoor kan je motor minder aantal toeren draaien als je een hogere compressie ratio hebt (brom vs. snor).Met een hoge compressie is het motortje sterker maar draait wel iets minder toeren op top
Neem aan dat je bedoeld meer toeren op top. Misschien een typo gemaakt? Want als het minder zou zijn, dan zou ik dat vreemd vinden. Kleinere verbrandings kamer zorgt er voor hardere tikken op de zuiger en zelfs sneller.
Vwb de brom-/ snorkop zie mijn uitleg bij compressie. De carburateur bepaald alleen het lucht-brandstofmengsel, dat een bepaalde verhouding heeft. Als je meer lucht kan sturen in je cilinder, kun je ook meer brandstof mee laten gaan, en krijg je meer vermogen en loopt je motor daardoor harder. Een 14/9 zal meer beperkt zijn dan een 14/12, al vraag ik mij af of je die 3 mm doorlaat in de praktijk echt merkt.Vraag me af een snor zuiger met een bromkop gewoon altijd een dom idee is.. (als je een 14/9 carb hebt)
Betekend dat je met een brom zuiger dat je altijd harder gaat? Of alleen vanaf als je een 14/12 carb hebt. Dus dat een 14/9 zal begrenzen omdat er toch niet meer benzine mengsel naar de cilinder toe zal gaan, alleen dan veel makkelijker omdat de zuiger minder blokkeerd.
Waarom werkt het waarschijnlijk dan wel met een snor cilinderkop als de poort openen / openen van de zuiger als je dan niks aan dit poort timing hebt veranderd? Want blijkbaar zal een snor zuiger i.c.m bromcilinderkop dan ook nooit goed moeten werken.DIt is niet helemaal waar. Het brandstof-lucht mengsel zou in principe altijd gelijk moeten zijn, dit wordt bepaald door de sproeier in je carburateur. Alleen de timing dat het mengsel de cilinder in kan is korter. Daardoor heeft het mengsel minder tijd om (op hogere toeren tov stationair) in je cilinder te komen en dus minder vermogen. Als je niet aan de poorten wil vijlen kun je een brommodel zuiger (met inlaatsleuven) monteren (alleen bij membraancilinder).
Ik begrijp niet waarom steeds de term snorzuiger wordt gebruikt.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten