Even een update, kan misschien andere nog helpen. Eindelijk de juiste pakking erop gezet, alles weer in elkaar gezet maar nog steeds liep hij niet stationair en liep hij bijna alleen maar goed met de choke aan. Weer valse lucht test gedaan en dat ging gelukkig nu wel goed bij de cilinder en uitlaat. Ik van alles proberen, toen de nieuwe luchtfilter eraf gehaald. Dat was dus ook een probleem, ik had een nieuw luchtfilter met dat begrenzer buisje erin erop gezet. Even gekeken bij de oude die erop zat en die had dat buisje er niet op. Buisje eraf gesloopt en nu draait hij weer goed
Met welke sproeier rijd je als ik vragen mag? En welke zuiger? Eentje met sleuven of eentje zonder?
Wat ik nog meer gedaan heb is
- carb schoongemaakt.
- nieuw membraam en pakking 2x
- spruitstuk bus eruit gehaald
- nieuwe zuiger en veren en pakkingen
- nieuwe luchtfilter
Spruitstuk begrenzer moet je erin laten zitten als je een 14/9 carb gebruikt.. Deze begrenzer zit daar voor een reden om de 14/9 een mooier flow te laten krijgen.. Mengsel gaat wel door een 14mm van het spruitstuk zijde.. Maar moet het wel doen met de 9 mm om lucht bij te mengen.. Als je de prop uit het spruitstuk haalt krijg je juist meer oppervlakte in het spruitstuk kanaal en kan de brandstof flow gaan verstoren.. En dan loopt het juist slechter.
Overigens is die prop eruit halen zonder van je tijd, mits het niet anders kan en je toch dat spruitstuk nodig heb als je bijvoorbeeld een brom carburateur erop wilt zetten.. Naar mijn idee kan je dan beter een brom spruitstuk kopen.
Want als je dan ooit nog een snor spruitstuk nodig hebt dan hoef je niet te rommelen om dat weer te moeten begrenzen.