Ah, ik had niet gezien dat het een revival was. Gewicht speelt zeker een rol, zowel van berijder als de brommer zelf.
Ik ken het verschil niet tussen airsal en dmp 50cc, zou dat zo veel zijn dan? Pak liever een originele en pas die zelf aan (inclusief dikkere voetpakking idd)
T' is gewoon lastig om dit zo op een forum te doen als er niet hele precieze en uitgebreide data gegeven wordt anders blijft het meer gokken en probeer is dit en dat, kost alleen alleen maar en leverd vooralsnog niet bar veel op.
Over het grote verwachte verschil tussen een snelle cilinder en origineel... dat kan er bijna niet zijn omdat daar waar je winst pakt bovenin, je het verliest onderin. Zou het verschil heel groot zijn in portmap (zeg 188/ 127 timing of iets, ik roep maar even wat) dan werkt dat alsnog niet omdat de rest daar niet mee werkt.
En ook, stel zo' n dinkie maakt 2 pk, je veranderd wat en hij maakt 10% meer (best aardige verbetering) dan maakt ie 2,2 pk... in hoeverre merk je dat dan?
Als je echt wat wil merken op simpele manier dan lijkt me een 65 cc beter, niet zo zeer voor topsnelheid maar wel voor optrekken al kan het met de originele spullen ook als je er maar een hoop werk in stopt.
Edit, heb zo rivival luchtfilter liggen ergens, die zijn een stuk mooier (o.a meer volume)als de normale. 14mm lijkt me nog krap (dat is dus trouwens NIET standaard > goede data
) maar heb daar verder nooit iets mee gedaan.
@ fons, ja, dat snap ik wel maar of de spoelpoorten wel of niet volledig opengaan zegt niets over de timing.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...