Ik heb een dikke koppakking gekregen, zwartgrijs met chrome ring, die is als ik de kop loshaal wel vettig/nat. Ik snap niet wat ik daar beter aan kan doen, de logica voor mij is alle pasdelen zijn vlak. Dat gaatje ga ik proberen te porren, blazen had ik al gedaan.Een snor heeft std idd een hele lage compressie, nooit gemeten hoeveel dat eigenlijk is met een compressie meter maar sta er niet van te kijken als dat maar 2 bar is.
Als de cilinder en kop 1 of 2x goed warm is geweest kopje natrekken als hij helemaal afgekoeld is kan helpen tegen valse lucht.
Welke koppakking heb je ertussen, wordt hij vettig ergens bij de koppaking?
Een dell carb heeft een idle jet-stationair gaatje wat de meeste mensen niet zien omdat het erg klein is, draad uit een staalborstel trekken en schoon raggen en daarna met de compressor doorblazen....ding heeft 7 jaar droog gestaan en dan zit er wat aanslag in de kanaaltje-gaatjes.
Bij de rode pijl op de foto zit een gaatje dat veel kleiner is dan 1mm.
![]()
Halve kick heeft het nodig, gelijk 2 bar en niks meerVlak gechecked met controle vloeistof en vlak geschuurd p1000, compressie gemeten zonder carb.
Geen idee hoe nauwkeurig mijn meter is, meer als 35 jaar geleden gekocht toen ik mijn 1.8 gti blokje wat sneller heb gemaakt (van 112 pk naar 149 pk)....@ief ik heb iets met compressie want het gti blokje was niet meer rond te krijgen met de originele starmotor....opgelost door een startmotor van een diesel.Morgen weer op de werkplaats, dat stationair gaatje ga ik even doen, de meter ff dubbelchecken. De eerste beste brommer had 8 bar, dus ga er vanuit dat ie prima werkt(nieuwe) Wel een hbm china kwaliteit.
Ik wil hem gewoon fatsoenlijk hebben lopen voor de buurman natuurlijk, nu rijd ie prima maar stationair nog onregelmatig dus
Ja indd de keeringen vervangen, nadat ik de kop nog een keer los heb gehad en weer gemonteerd heb ik witte rook. De nieuwe cilinder heeft de buurman zo geleverd, heb zelf nog nooit iets moeten aanpassen dus zo gemonteerdWitte rook betekent atf olie verbranden, je had toch al de krukas keerringen vervangen.... of mis ik iets?
Het membraan dient idd niet belemmert te worden door bramen van een budget cilinder, poorten in de cilinder zijn vaak ook een drama en dienen aan de onder en bovenkant netjes afgewerkt te worden zodat de zuigerveer niet meer hapt....cilinder- zuigerveren maakt dan ook minder herrie...een tik geluid.
Dat komt zinnig over van de compressie, ik heb nu alles van de cilinder bewerkt en een nieuwe membraam. Nu loopt ie vrij aardig. Ik kon de luchtfilter begrenzer verwijderen en liep beter, grotere sproeier en liep weer beter. Vind het nu goed zo, gaat nog aardig rap.Als de keerringen nieuw zijn en juist zijn geplaatst lijk mij het sterk dat hij de atf olie op zuipt...zit er misschien nog wat oude atf olie in de krukas ruimte?
Als er een dichte zuiger (snor) in zit is de inlaatpoort maar heel kort open en kan hij maar weinig lucht aanzuigen...een 9mm spruitstuk belemmert ook het aanzuigen....daarom meet je waarschijnlijk een hele lage compressie....een andere verklaring kan ik niet verzinnen...tenzij je bv de zuigerveren gebroken hebt.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 9 gasten