• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

je setup

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
145 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 08 jun 2005 19:06

Het plan:
Plaats hier je setup zodat iemand jouw setup kan zien en bepalen wat hij/zij wil.

Alsvolgt;

Eén foto,
Cilinder: 70cc Airsal
Carburateur: 15mm Dellorto
Uitlaat: Proma GP
Vertanding: 26-24
Topsnelheid: 65 km/h
Overig: neon, etc.
Laatst gewijzigd door Vuile Beunkoe op 28 jun 2005 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog


Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 08 jun 2005 19:08

Ik trap af:

Cilinder: 65cc Polini, 50cc HD kop
Carburateur: 19mm
Uitlaat: Proma GP
Vertanding: 26-22
Topsnelheid: (nog meten) km/h
Overig: buddy, home-made achterlicht.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

NikeyTomos
Tomosforummer
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 mei 2005 21:24
Locatie: Zoeterwoude

Berichtdoor NikeyTomos » 08 jun 2005 19:33

tomos luxe.
cilinder: 50cc standaard (n2c hometuned)
carburateur: 12 mm dell'orto, schuin spruitstuk, sproeier 64
uitlaat: proma GP
vertanding: 26-22
topsnelheid:76 km/h

tomos standard.
cilinder: 70cc airsal (moet nog bewerkt worden) 70cc hogedrukkop van puch
carburateur: 15 mm dell'orto, kort recht spruitstuk, sproeier 74
uitlaat: Technigas (terugloper)
vertanding: 26-22
topsnelheid: 80km/h
overig: 2e koppelingsveer ingekort (7mm ofzo)
Tomos, 50cc (N2C tuned), Proma, 12mm = 76 km/u
Omhoog

rene

Berichtdoor rene » 12 jun 2005 19:03

Cilinder : puch monza( speciaal op maat gemaakt )
Carburateur : 16mm dellorto vlakschuif
Uitlaat : proma hunter (speciaal voor de monza op maat gemaakt )
Overig : ontsteking vervroegd
Topsnelheid : dit gaat f**king hard want het is een cil van een schakelbrommer hij slipt soms gewoon door ze koppeling heen! top ligt rond de 75 80 en trekt makkelijk wheelies
Omhoog

PeteR--
Tomosforummer
Berichten: 181
Lid geworden op: 16 jan 2005 11:23
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor PeteR-- » 13 jun 2005 15:32

Cilinder : 50cc snor cilinder.
Carberateur: 15mm d'ellorto
Spruitstuk: uitgeboord naar 15mm
Membraam: Doppler
Luchtfilter: Geen ( alleen die filter aan de carberateur )
Uitlaat: Bitturbo ( zonder demper wol en pijp )

Topsnelheid +/-60 km/u
Omhoog

s25 power
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:20
Locatie: duiven

Berichtdoor s25 power » 18 jun 2005 17:00

-motorisch-
70cc--airsal*
20mm--dell*
uitlaat--yasuni R*
30mm spruitstuk van mina hori*
cilinder tunen lvt*
zuiger tunen lvt*
carters tunen LVT*
vliegwiel tunen
spruitstuk+membraam flowen lvt*
topsnelheid ???

-optisch-
tnt stuur*
race zadel polini 911*
spuiten:zelfde kleur als valentino rossi's motor*
tnt handvaten*
tnt killswitch
monoschock 380mm
hebo temp+toeren teller
hebo stuurrol
km teller
ster velgen (heb nu spaak :? )

dat was het dan wel zown beetje
dingen met een * heb ik al :wink:
Laatst gewijzigd door s25 power op 01 sep 2005 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
70cc-airsal
20mm-dell
uitlaat-yasuni R
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website

Berichtdoor JooL » 22 jun 2005 22:15

Tomos quadro
Cilinder: originele uit ongeveer '96 met extra grote inlaat
Carburateur: 12mm dell'orto
Uitlaat: techo terugloper
Vertanding: 26-24
Topsnelheid: ongeveer 65+

Ik maakte een blok op en daar zat toch een grote inlaat in die begenst was doormiddel van het membraam. Dus ik die cilinder gepakt en normaal membraam opgelegt. en de uitlaatpoort 2mm omhoog gevijlt. nieuwe zuiger erin met 2 gaten erin dat mijn inlaat langen open staat. ook heb ik de kop afgevlakt. er zit sproeier 60 in. Hij loopt nu ongeveer 65 km/h Echte kilometers en is bovenin zeer hoogtoerig.

Gister 9-8-05 Verder getuned, omdat ie steeds zachter ging lopen de uitlaat poort ging dich zitten en nu heb ik dus deze weer koolvrij gemaakt verder bredegeaakt en weer 1 mm omhoog dus nu trekt ie als een beest. en nog een hoge top.
Laatst gewijzigd door JooL op 09 aug 2005 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Omhoog

Thomos87
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:39
Locatie: Leiderdorp

Berichtdoor Thomos87 » 05 jul 2005 12:51

Cilinder: 70 cc Airsal+ HDkop
Carb: 21 mm Dell'Ortho PHBG :)
Uitlaat: Proma GP/Tecno Reverse/Technigas(misschien)
Spruitstuk: 22 mm Mina H bewerkt :)
Luchtfilter: Komt wel een mooie powerfilter op
Membraam: Airsal
Vertanding: 26-24
Topsnelheid: Onbekend moet nog overnieuw worden gespoten
en dan opnieuw in elkaar worden gezet maar met 70, 16.16 en proma reed ie 70-75
Omhoog

Gebruikersavatar
SST
Tomosforummer
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2005 19:06

Berichtdoor SST » 06 jul 2005 22:27

Nou de mijne

Cilinder: 75cc metrakit (sst)
Cilinderkop: 75cc kop (sst)
carters: opmaatgemaakte voor cilinderhemt en spoelporten aangepast aan cilinder en carters opgelast. (sst)
Uitlaat: opmaatgemaakt voor de cilinder (sst)
Carburateur: 24mm dell'orto vlakschuif
Blok: bewerkte koppelingshuis + koppelingen
Omhoog

moll1985
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:57

Berichtdoor moll1985 » 12 jul 2005 19:49

hier mijn setup dan :

* Alles orgineel tot nu toe

dit word mijn setup

* Orginele Carb.
* Power filter
* Orginele cilinder + zuiger
* Uitlaat met snelle bocht
* vertanding als het goed is 31/20 kijken wat het gaat doen

Kleur:
* Frame: Zwart
* Wielen: Oranje DAN BEDOEL IK OOK ECHT ORANJE zodat je er niet naar durft te kijken
* Stuur: Oranje
* carter deksels miss ook ff kleurtje geven weet nog niet zkrs moet ff twee de handse carter deksels zien te vinden
* kapjes Oranje met Zwarte KTM stikkers :lol:

wil hem niet te veel opvoeren want de juten in Nijkerk waar ik woon zijn aardig op hun hoede op snelle brommers/scooters/snorbrommers ten nadele voor ons
Omhoog

skoeddies
Vastgeroeste forummer
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:16

Berichtdoor skoeddies » 13 jul 2005 07:15

ik zou zeggen.. kijk even op http://www.jool.marktplaza.nl
volgens mij heeft hij altijd wel onderdelen liggen..
ik denk ook wel carterdeksels/..
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website

Berichtdoor Milan » 27 aug 2005 12:31

MILAN's Tomos Standaard

Cilinder: standaard 49,9 cc gietijzer (uitlaatpoort bewerkt)
Carburateur: 15mm Dell'ortho (choke begrenzer)
Uitlaat: Standaard snel zonder demper
Vertanding: 26-22
membraam: Carbon
Topsnelheid: 65 km/h
Koppeling: race 2 delig, 1 veertje per deel (Polini)
Overig: kreidler stuur, stickers..
Omhoog

Gebruikersavatar
cobus
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 mar 2005 16:42
Locatie: alphen aan den rijn

Berichtdoor cobus » 30 sep 2005 20:39

SETUP:

Cilinder:70cc Parmakit
Cilinderkop:70cc HD + Afgevlakt
CarB: 15:15 Dell"ortho
Uitlaat:Tecno Reverse
Vertanding:26-22
Filter:Geen (RaceRooster)
Sproeier: Afstellen (Bijna Klaar)
SNELHEID: HARD NOG METEN
70 CC alu - 70 CC HD kop + Afgevlakt - 15-15 Dellortho Carb - Tecno reverse uitlaat - Snelheid =80 - choke begrenzer (toppertje)
Omhoog

Gebruikersavatar
markdeman
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:53

Berichtdoor markdeman » 15 okt 2005 09:39

Hoe hard zal ik hiermee gaan, en wat voor sproeier zal ik ongeveer nodig hebben?

Cilinder: 70cc eurokit 44mm alu.
cilinderkop: standaard
Carb: 16mm dellorto
Uitlaat: proma grand prix
Vertanding: 26-22
Filter: malossi filter kit

Alvast bedankt.
haaaaaaaai
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03

Berichtdoor Volty » 15 okt 2005 17:49

cilinder: airsal 65
cil. kop: standaard afgevlakt
carburateur: 15mm DO + gaasfilter
uitlaat: Homoet die nu kapot is :evil:
vertanding: 26/23 ofzo

Rijdt nu 70 a 80, als ik 't ding weer rijdend heb met 15mm spruitstuk nog maar eens een keer opmeten :P
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Tukker
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2005 18:53

Berichtdoor Tukker » 30 nov 2005 15:42

Ik zie overal iets van Airsal of Dellortho bijstaan.

Wat is dit? :oops:
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website

Berichtdoor Milan » 30 nov 2005 15:51

Airsal is een merk cilinders.
Dellortho is een merk carburateurs.
  • kan ook zijn dat de merken ook andere producten maken. maar als je het woord ''airsal'' of dellortho tegen komt kan je er vrijzeker van zijn dat een cilinder of carburateur wordt bedoelt.
Afbeelding
Omhoog

TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10

Berichtdoor TQ Rider » 02 dec 2005 14:13

Tomos Quardo

Cilinder: airsal 70cc
Cilinderkop: standaard 50cc
Carburateur: 14/12mm Dell'ortho (drukchoke)
Uitlaat: Techno circuit
Vertanding: ????
Topsnelheid: 75 km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp

Berichtdoor the_tomos » 15 feb 2006 11:01

tomos quadro:

cilinder: 70cc parmakit------> 75cc gilardoni
cil kop: 50cc std kop naar 70cc kop
carburateur: 20mm dellorto
sproeier: 101
uitlaat: proma gp uitlaat(bagger)-------->simonini
ontsteking: hpi 2005
filter: polini schuimfilter
vertanding: 22/38
top: heb de 95 al gehaald met de parmakit

veranderingen: zoals je al boven ziet staat kom er nog een gilardoni 75cc onder een een simonini of een dpr berekend
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 15 feb 2006 12:02

hm, simo met gia gaat wel lopen, zou je niet gaan voor iets speciaals als carberateur, aangezien je met deze setup zelfs nog wel naar jubbega zou kunnen

dan moet je een 24 mik, 28keihinPWK of 26mikkuniTMX allemaal inschuifcarbjes die goed presteren
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
145 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.