Goedemiddag,
Korte beschrijving van je probleem: Tomos start niet en na rond de 15x kicken komt er een harde knal uit de uitlaat.
Wanneer ontstond het probleem: Na een volledige blokrevisie uit te hebben gevoerd. Ook een nieuwe standaard uitlaat 22mm eronder gezet. Sproeier vervangen van 54 naar 50.
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): Zie vorige vraag.
Type tomos (brom of snor) en model: Snor. Blok A35. Kickstart, maar heb het idee dat er ooit een elektrische start op zat. Elektrische start zit er dus niet meer in. Ontsteking met pick-up.
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Carburateur: dellorto 14/9. Sproeier 50; Standaard luchtfilter; Ontsteking met pick up; Tandwielvoor 28 Tandwielachter 33.
Bougie vonkt goed. Wanneer ik hem kick loopt ie ook niet een beetje. Doet gewoon niks. Lichten geven wel licht als ik hem kick. 50cc.
Stationairschroef op alle standen gehad. Is het de ontsteking? Voor de blokrevisie reed de tomos wel gewoon. Misschien iets misgegaan met het loshalen van de ontsteking? Dat deze het nu niet meer doet? Kunnen jullie mij helpen?
Groeten,
Bart