Hallo allemaal,
Ik ben Mar, 56 jaar geleden geboren in Rotterdam en sinds 2018 woonachtig in de Achterhoek, zo'n 10 km van Doetinchem waar ik werk.
Ik heb jullie gevonden na een zoektocht over benzine voor mijn Tomos A3 uit 2016.
Hij is toen nieuw gekocht en nog in origninele staat op een "snelle uitlaat" na maar het kán zijn dat er ook een tandwiel veranderd is door mijn ex.
Ik heb er geen verstand van en geen contact meer met mijn ex dus vragen wordt lastig.
In goede tijden reed hij ca 40, soms 45km p/u.
Optrekken ging meestal langzaam.
Momenteel start hij niet of liever gezegd, hij slaat niet aan, accu is dus dood denk ik, wat ik niet gek vind na 3 jaar stilstaan.
Ik heb een nieuwe besteld maar nog een andere vraag, over benzine.
Vroeger tankte ik de speciale brommermix bij de grote S(chelp)
Hier in mijn gebied kan ik dit mengsel niet kant en klaar vinden dus zal zelf moeten gaan mengen, zoals scooters doen geloof ik, E95 ofo en wat olie.
Met de auto tank ik E10, zou dat zou kunnen, of moet het Super of nog iets anders zijn ?
Op dezelfde site als waar ik de accu besteld heb zie ik ook een 2-takt concentrate, Tribion 2-takt Concentrate 500ml (olie vervanger) waar eerst een beetje van in de tank zou moeten en daarna aanvullen met gewone benzine E95/10 of super dus.
Ik begrijp dat de mengverhouding 1:50 is
Alle tips, inclusief onderhoudslocaties in mijn regio zijn welkom.
Dank alvast voor de reacties.