Luid getik uit cilinder na het vervangen van hoofdzakelijk zuiger.
Wanneer ontstond het probleem:
Direct bij de eerste testrit.
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?):
50cc Met Bobotech gepoorte zuiger
15/15 Delorto Carburateur
Snel model membraam
15mm spruitstuk
Type tomos (brom of snor) en model:
Tomos Snor (voor ombouw naar brom) a35 standard 2013
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding):
15/15 Delorto Carburateur
Standaard luchtfilter wel met betere inhoud van tomosparts natuurlijk
Ontsteking op bromstand
Tandwielverhouding 26-26
Hoi allemaal, ayden is de naam,
Ik ben al langer bezig met het opknappen van mijn tomos en heb er veel tijd en geld in gestoken. Ik ben van plan om hem vanwegen de komende helmplicht, om te laten keuren naar bromfiets. ik was al aardig opweg alleen hij kwam een beetje slecht de heuvel op dus toen heb ik besloten om een grotere carb, spruitstuk, membraam en nieuwe zuiger te bestellen (Bobotech gepoorte zuiger)
Het probleem is alleen dat na het installeren van dit alles er een luid getik aan de voorkant van het motorblok te horen is. Ik heb zelf geen 2 linkerhaanden maar dit is toch wel een beetje voorbij mijn kennis. Ik heb een video waarop duidelijk het probleem te horen is. (https://www.youtube.com/watch?v=usT9ktGxH5s). Ik moet de tomos nog afstellen enzo en dit ga ik de komende dagen doen maar misschien weet iemand het probleem al voordat ik het gevonden heb.
Wat ik zelf iniedergeval eerst ga doen is squish meten, afstellen, dubbele kop/voetpakking proberen en als dat allemaal niet werkt dan doe ik de oude zuiger er weer in om te kijken of het dan waarschijnlijk weg is.
Alvast bedankt en voor vragen gerust een berichtje achterlaten