ja is met gps gemeten en heb er ook al een snelle malossi membraan onder gehad toen trekte die wel beter maar kwam die ook niet boven de 55Een polini membraan is maar geschikt voor maximaal een 15 a 16mm carb....dus een 19mm heeft helemaal geen zin.
Is die 55 km/h met gps gemeten??
oke dat heb ik vaker gehoord inderdaad dat de membraanen te klein zijn dus ik heb er al een 15mm op gehad en dan rijd die ook niet harder dan 55Al die membranen zijn te klein ongeacht het merk en het woordje snel, je moet dan zelf een huis en een spruitstuk maken waar een groter membraan in past....voor bv een Puch Maxi zijn er wel ombouw setjes te koop waar dit membraan in past https://www.puchshop.de/membraan-polini ... eppen.html
Je bent beter af met een 15mm carb die goed afgesteld is.
ja aleen dan vind ik het alsnog raar dat die vanaf 3/5e gas niet meer touren maakt en heb al een powerfilter. ik denk ook dat die veel meer touren moet kunnen maken want bij een vriend van mij heb ik precies dezelfde setup gemonteerd en die loopt 75 km/u met een groter achtertandwiel.Zelf heb ik de parmakit nooit gehad en kan dus niets zeggen over die cilinder.
Als ik de gegevens in vul in een calculator draait hij met tw 26-28 en 55/h 8971,54 toeren....met achter tw 26 wordt dat 59km/h....met tw 24 wordt dat 64km/h.
Dus als je cilinder koppel genoeg heeft kun je een kleiner achter tw monteren.
Als je een sha15-15 gaat gebruiken moet je wel het std luchtfilter aanpassen of een gaas filter met zwart kapje monteren, anders kan hij niet genoeg lucht aan zuigen.
jawel heb ff nagevraagd en hij heeft tw verhouding 26/31 en haalt op teller en gps 75Met tw 26-28 kun je maar 64km/h halen omdat je dan al 10500 toeren maakt, ontsteking vonkt boven dat toerental niet meer.....als je vriend een groter tw bv 31 haalt hij de 60 niet eens.
hoe is het dan mogelijk? dat hij 75 rijd en ik even hard als een snelle 50cc rijd. is een 2 spoels ontsteking trouwens ook bergrensd tot 10000 toruenDan maakt hij 13544 rpm....zoveel toeren draait een onbewerkte 65 of 70cc niet....nog niet misschien.
dus ik heb een andere ontsteking nodigDe bobine cdi is het probleem, ik heb er toen een punten ontsteking in gezet met verzwaarde puntjes....toen kon ik ruim over de 11000 rpm draaien met een polini (in en uitlaatpoort ook nog bewerkt) en een p6 van een Puch Maxi....nadeel is dat de punten vaak moet stellen door de zwaardere veer op de punten.
Met een onbewerkte Airsal 65cc haal ik dat toerental niet.
hoe bedoel je het is 19mm carb op 19mm spruitstuk met een aangepastAls je nog steeds met een 19mm carb rijdt is het vrij logisch dat hij na half gas niet meer toeren gaat maken, is hetzelfde als een 15 carb op een 9 mm spruitstuk zetten.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten