Hey forummers,
Ik heb last van een vervelend probleem met mijn tomos, namelijk dat de lampen het helemaal niet meer doen. Eerst had ik wel een constant werkende voorlamp maar een achterlamp en remlicht die regelmatig kapot brandde. Hiermee ben ik naar de bromboer gegaan en hier heeft die er snel een nieuwe spanningsregelaar ingezet en de lampjes vervangen.
Hierna werkten de lampen allemaal weer, al vond ik vooral de voorlamp wel extreem fel. Het was net het grote licht van een auto. Een dag later leken ze midden in mijn rit er ineens mee te stoppen, hierna dus geen licht meer. Achterlamp was iig doorgebrand (draadje was gebroken), voorlamp niet gechecked maar ging daar wel vanuit.
Van hieruit ben ik terug gegaan naar de bromboer om weer de spanningsregelaar te vervangen, nu bleek dat het draadje van de massa van de spanningsregelaar was gebroken. Na deze gefixt te hebben, de spanningsregelaar weer vervangen te hebben inclusief allemaal nieuwe lampjes branden mijn lampen nog steeds niet, ook het remlicht niet.
Vanuit de ontsteking komen er 2 kabels en 1 stekker. 1 paarse massa, die zit bij de spanningsregelaar, 1 rode kabel voor de bobine, en 1 stekker met een wit met rode kabel en een gele kabel. Deze laatste stekker zit aangesloten op de spanningsregelaar met een stekker die alleen de gele kabel gebruikt. In de spanningsregelaar gaat dus de gele kabel van de ontsteking, verder heeft de spanningsregelaar weer een gele kabel eruit en een zwarte massa (die dus eerst gebroken was).
Kan iemand mij helpen met dit probleem want ik kom er niet uit.