Geachte forumleden,
Ik heb het volgende probleem: ik heb een snorretje staan, een Targa van 2002. Geheel opgeknapt qua versnellingsgedeelte, verder nergens aan gezeten of verdraaid.
Toen ik hem ophaalde was de uitlaatpakking kapot. Motortje liep verder wel goed en fel. 1 kick en het motortje liep als een zonnetje. Nu ik alles weer gasdicht heb gemaakt moet ik choken en drie tot vijf keer goed doortrappen om het motortje te laten lopen en is het blok in koude toestand niet meer vooruit te branden! Als het blok op temperatuur komt wordt het wel iets beter en loopt ie tegen de 35 km/uur. In het begin amper 20. Doordat het toerental niet hoog genoeg oploopt schakelt ie ook erg moeizaam.
Ik heb inmiddels al het volgende vervangen/ schoongemaakt/ afgesteld:
- luchtfilterelement nieuw gemonteerd
- Nieuwe bougie NGK warmtegraad 6.
- uitlaat einddemper zat verstopt, vrijgemaakt en weer gemonteerd
- carburateur schoongemaakt en filters gereinigd (st. DellOrtho 14/9, sproeier 50).
- nieuwe benzinekraan.
- overal nieuwe pakkingen en keerringen.
Ik heb nog wat geëxpirimenteerd met de ontsteking (elektronisch) tussen snor- en bromfietsstand (streepjes). Geeft qua topsnelheid wel iets resultaat, maar niet schokkend. Lijkt zelf nu in de bromfietsstand beter te lopen, maar is nog niet je van het. Compressie heeft ie zat.
Is er iemand die mij kan vertellen wat er mis is of dat ik iets over het hoofd zie?
Ik neem de carburateur nog eens mee om door te blazen met perslucht. Misschien toch een vuiltje in de sproeier of venturie. Maar heb zo mijn twijffels.
In afwachting van jullie reacties, Shadowranger