• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Snor

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
36 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
Terror-dodO
Vaste forummer
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 aug 2005 22:16
Locatie: Oosterhout (Noord-Brabant)
  • Citeer

Berichtdoor Terror-dodO » 07 sep 2006 16:19

Hallo,

Ik ga een Tomos snor halen en wil deze ong. 60/70 laten lopen. Hoe kan ik dit het besten doen ? Zat zelf te denken aan TomosBrom cilinder kop en Tomos brom cilinder + Onsteking. En dan zit ik denk al aardig in de buurt van de 50 dan nog een anderen uitlaat. Zou dit voldoende zijn ? Of zeggen jullie dat ik het anders moet doen ? B.v doormiddel van 50snel + 16 mm carb. b.v. En zou er een puch cilinder opkunnen 65cc polini b.v Kom niet aan van koop dan een brommer want vindt ut wel fijn zonder helm :wink: .
Omhoog


Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 07 sep 2006 16:54

brom cilinder = zelfde als snor cilinder
alleen de kop verschilt


Je kan het beste doen

vertanding 26-26/28 ofzo
dan techno cc of homoet
Bromkop
14/12
12 mm spruit
snel membraam
ontsteking op brom .

Dan kom je zeer dicht in de buurt.


Je kan ook bromkop 15/15 , 15 mm spruit, proma, vertanding aanpassen,
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 07 sep 2006 17:02

nee joh 65 cc polini is pas egt leuk 8) en dan met een homoet ofso
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Terror-dodO
Vaste forummer
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 aug 2005 22:16
Locatie: Oosterhout (Noord-Brabant)
  • Citeer

Berichtdoor Terror-dodO » 07 sep 2006 17:08

nee joh 65 cc polini is pas egt leuk 8) en dan met een homoet ofso
Zat nu te denken om een 65cc poline + Carterslaten bewerken, Cilinder beetje laten tune en dan een ABT berekende uitlaat. Dus alles een kleinbeetje laten tune dan een uitlaat laten berekenen. Hoe snel gaat dit ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 07 sep 2006 17:51

1 keer gas geven je red net de top, en dan sta je stil.

want :

- er vloog met 110 en vliegje in je oog
- je ogen waren uitgedroogd door de wind
- je koppeling is kapot.

hoogstwaarschijnlijk alle 3.

en ja ik heb met polini gereden ;)
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 07 sep 2006 17:55

1 keer gas geven je red net de top, en dan sta je stil.

want :

- er vloog met 110 en vliegje in je oog
- je ogen waren uitgedroogd door de wind
- je koppeling is kapot.

hoogstwaarschijnlijk alle 3.

en ja ik heb met polini gereden ;)
ze verkopen tegewoordig ook dichte helmen 8)

o sorry lucas, ik lees het nu pas:

Kom niet aan van koop dan een brommer want vindt ut wel fijn zonder helm
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 07 sep 2006 18:40

ze rijden tegenwoordig ook 110 op snor :wink:
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 07 sep 2006 18:52

nietes


Polini mag dan mooi klinken maar je kan beter gewoon rustig aan doen, en niet gelijk alles doen.
Dus koop gewoon 70cc DMP met HDkop, 21 mm dellorto, met een 21 mm spruitstukje, hpi 2005 erop, malossi powerfilter, dan cartertuning, mooie omgelaste Yasuni R erop.

Nou dan ben je wel wat doekoes verder.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
cobus
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 mar 2005 16:42
Locatie: alphen aan den rijn
  • Citeer

Berichtdoor cobus » 07 sep 2006 22:16

ontsteking hoef je niet te kopen want die ken je gewoon op bromzetten
een ander uitlatje en een bromkopen en een ander tandwieltje
28 loop je denk wel een gangetje of 60-70
70 CC alu - 70 CC HD kop + Afgevlakt - 15-15 Dellortho Carb - Tecno reverse uitlaat - Snelheid =80 - choke begrenzer (toppertje)
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 09 sep 2006 00:44

cobus.

jij gaat met je 70 cc dingen 80
dnek je dat een snor met bromkop, ander tandwieletje , ontsteking veranderen + ander uitlaatje al 60-70 gaat?

Dan heb je een foute indicatie.
Afbeelding
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 09 sep 2006 18:54

hmmm ik vind dat het aardig in de buurt komt goed afstellen scheeld een hoop


trouwens ik zag iemand posten dat een brom en snor cilinder het zelfde is

nou nee !!!!

inlaat is veel groter van een brom,
*zuiger heeft een klein spoelpoortje
*cilinderkop is veel gunstiger
*(soms inwendige vertanding anders)

enz
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 sep 2006 11:42

hmmm ik vind dat het aardig in de buurt komt goed afstellen scheeld een hoop


trouwens ik zag iemand posten dat een brom en snor cilinder het zelfde is

nou nee !!!!

inlaat is veel groter van een brom,
*zuiger heeft een klein spoelpoortje
*cilinderkop is veel gunstiger
*(soms inwendige vertanding anders)

enz
@ ex-gast. Ik heb dit al eens eerder vermeld op dit forum. Kijk maar naar het onderstaande bericht van TN.
Tomos Nederland schreef aan Shadowranger:

Al uw veronderstellingen zijn juist. Het enige dat rest is het vervangen van
de zuiger door een bromfietsmodel. Dit type zuiger is voorzien van
spoelpoorten. Tevens moet u de kop vervangen door een bromfietsmodel, waarbij de verbrandingsruimte meer compressie levert

Het ontstekingstijdstip dient afgesteld te worden op het bovenste merkteken
op het carter.

Voor de rest zijn de blokken gelijk.

Met vriendelijke groet, Tomos Nederland
Ik wil dat geblaat over verschillen tussen de blokken hier niet meer lezen. :x
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 10 sep 2006 13:26

Had ik het toch bijna goed ;)

Maar je meot maar zien wat je doet, want je komt er wel achter dmv zelf uitvinden!
Afbeelding
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 11 sep 2006 09:56

hahahahh dan zijn ze dat dus mooi vergeten te zeggen

inlaat van een snor is dus egt veeel kleiner dus ik wil jouwn verhalen niet meer horen kan zijn dat je verkeerd geinformeerd bent maar ik werk al jaren met tomos en ik heb tal van bewijzen

this trouwens algemeen bekend

de inlaat van een snor cilinder is kleiner !!!


* edit over de verschillen in vertanding ben ik zelf nog niet helemaal uit omdat het lang niet altijd het geval is en ik dus niet met harde bewijzen kan komen over de verschillende maten
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 sep 2006 11:30

@ ex-gast, je bent nog steeds abuis.

Ik ben hiervoor bij de plaatselijke bromboer geweest en heb hem gevraagd mij te laten zien wat het verschil is tussen een brom en snorcylinder. Er is dus GEEN verschil in de inlaatpoort. Ik heb dit met eigen ogen mogen aanschouwen. Zelfs met een vijftal cylinders, willekeurig van het schap gepakt (maar de meeste lagen op de categorie brom).

Dat TN volgens jou iets vergeet te vertellen kan ik mij niet indenken. Per slot van rekening heb ik hier op een blauwe maandag zelf nog gewerkt in Epe (ja de fabriek) en weet inmiddels ook wel het één en ander over die A5 motoren. Dus jouw reply blijft l*lkoek.

Edit: BTW, het maakt niet uit hoe groot die inlaat is, alle mengsel wordt toch wel die cylinder in gezogen. Het stroomt alleen wat harder naar binnen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Terror-dodO
Vaste forummer
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 aug 2005 22:16
Locatie: Oosterhout (Noord-Brabant)
  • Citeer

Berichtdoor Terror-dodO » 12 sep 2006 14:59

Maar zou me koppeling en vertanding dit geintje lang volhouden ?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 sep 2006 16:20

Als je normaal rijdt wel ja. Tenzij je wil proberen Porsches eruit te trekken. :lol:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Terror-dodO
Vaste forummer
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 aug 2005 22:16
Locatie: Oosterhout (Noord-Brabant)
  • Citeer

Berichtdoor Terror-dodO » 12 sep 2006 16:29

Als je normaal rijdt wel ja. Tenzij je wil proberen Porsches eruit te trekken. :lol:
Nee afentoe ff volgas de rest gewoon 50/60/70
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 sep 2006 16:33

Koppeling en vertanding gaat alleen sneller kapot als:

- je snel wil wegtrekken (wheelies, etc.)
- je zonder olie in je bak rijdt,
- spullen monteert die niet ori zijn.

Kortom, veel rijplezier met je nieuwe setup. :wink:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 14 sep 2006 17:54

ok shadowranger ik heb uit de schuur gepakt een brom cilinder en een snor cilinder en ze bijde op foto gezet ( de inlaat ) dus kijk zelf maar even wie hier gelijk heeft


snor inlaat !!!


Afbeelding


brominlaat !!!

Afbeelding


zo ik hoop dat iedereen nu overtuigt is en deze onzin nu voor eens en altijd duidelijk is



EDIT !!! blijft nu wel aardig stil aan de zijde die beweerd dat er geen verschil in brom en snor inlaat is
Laatst gewijzigd door ex-gast op 15 sep 2006 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
there is no substitute for cubic inches
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
36 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.