• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Kenteken Soap

plaats hier je vragen/weetjes over het kenteken en de RDW keuring. Ook verzekeringen vragen kunt je hier kwijt
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 18 aug 2006 15:46

Tsja, het is Vrijdag 4 Augustus 2006 dus vind ik het maar eens tijd worden om mijn Tomos Taxxity Snorbrommer te laten schouwen, lekker vakantie dus nu mooi even de tijd.
Op naar de schouwer,geen wachtende voor me dus dit moet gesmeerd lopen net zoals mijn Tomos.... dacht ik.
Een felverlichtende lamp erbij,de framenummers in het rechterbalhoofd netjes opgeschreven en op zoek naar het typegoedkeuringsnummer.
Je raad het al, niet te vinden.
Afijn,daarna alles door de schouwer via de computer doorgestuurd naar de RDW.(ik hoop niet dat ik een steekproef krijg want daar heb ik nu geen zin in, hoor ik hem zachtjes mompelen)De man zijn woorden worden verhoord en ik kan gaan zonder steekproef.
Gelijk naar het postkantoor,des te sneller heb ik het kentekenbewijs binnen toch.
Na precies één week wachten post van de RDW,kentekenbewijs dacht ik....mooi niet dus.
Heel in het kort komt het hierop neer:
Aanvraag niet compleet,ik ontvang graag van u nog enkele gegevens over de volgende 2 onderwerpen: het VINnummer(het blijkt dat er onduidelijkheid ligt aan de opbouw van mijn framenummer)en de typegoedkeuring(er is tijdens de schouwing geen geldig typegoedkeuringsnummer gevonden!)
Als eerste vergelijk ik maar eens mijn framenummer met het framenummer wat de,erkende!, schouwer heeft opgegeven aan de RDW.
Wat blijkt, meneer heeft een fout gemaakt,de letter D is bij hem het cijfer 0 geworden.
Wat te doen?
Als eerste stuur ik een mailtje naar Tomos om te vragen of dit het juiste nummer is.
Al snel krijg ik een mailtje terug van Tomos,er is nog een fout gemaakt door de schouwer:De letter N moet de letter M zijn volgens hun.
Vervolgens stuur ik een mail naar de RDW(één van de dingen die zij willen is dat ik een digitale foto opstuur van mijn framenummer)met de digitale foto van mijn framenummer plus het mailtje van Tomos en een uitleg van wat er allemaal voorgevallen is.
Na 5 dagen zonder antwoord maar eens bellen hoe het zit, afwachten maar meneer! ,helaas kunnen we niets voor u doen.
Vandaag nog maar eens een mailtje gestuurd waarom het zo lang duurt.
Een paar uur later wordt ik zowaar teruggebeld door iemand van de afdeling van de RDW die de bromfietskentekens verzorgd.
Excuses voor het wachten,druk,vakantie enz, ik heb er wel begrip voor maar hoe zit het nu met mijn aanvraag?
Zijn antwoord verheugt me enorm: ik heb even naar uw verhaal en de foto gekeken meneer, hij is goed duidelijk en zonder verdere kosten wordt het kenteken opgestuurd, dus niet opnieuw keuren etc.
Eindelijk goed bericht, ik huppel even de kamer door todat ik besef dat ik het kentekenbewijs nog niet in m,n handen heb.
Even later gaat weer de telefoon.........met de RDW hier meneer,helaas heb ik slecht nieuws voor u.
Wat blijkt, ergens in Nederland rijdt er nog iemand rond met een Tomos die hetzelfde framenummer als ik heb en waarvoor inmiddels al een kenteken is afgegeven.
Zijn motornummer correnspondeerd wel met zijn framenummer en de mijne niet.
Het blijkt dat mijn laatste framecijfer niet klopt(dit is een nul en dat klopt niet)Ik suggereerd dat het misschien een 8 zou kunnen zijn maar volgens hem moet dit een cijfer tussen de 1 en 9 zijn en welke mag ik niet vertellen meneer, maar in ieder geval geen 0 en geen 8.
Zijn voorstel is om een nieuw framenummer in mijn Tomos te laten slaan bij een RDWkeuringsstation a 65 euro, en ik heb natuurlijk geen andere keus en ga hiermee maar akkoord, meneer kijkt even voor een afspraak bij het dichtsbijzijnde keuringsstation maar dat is volgende week helemaal vol, of hij strakjes even terug mag bellen voor een afspraak.
Ik zit nu dus te wachten op dat belletje maar iets in me zegt dat dat belletje heel lang kan gaan duren of ben ik nu te pessimistisch?
Afijn, ik zit nu naast de telefoon en als ik verder nieuws heb dan horen jullie dat direct van me.

Groeten

Martin

Tossie
Pro Forummer

Berichtdoor Tossie » 18 aug 2006 16:17

Wat een verhaal...

2 tossies met hetzelfde framenummer :?
Daar zit je dus goed mee, denk je dat alles klopt...

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 18 aug 2006 17:02

Ik ga er maar vanuit dat het klopt, bij de RDW zullen ze toch niet gek zijn denk ik, maar wat er met mijn framenummer aan de hand is weet ik ook niet.
Ik heb even mijn framenummer, met het laatste cijfer van 1 t/m 9, door het kentekenregister van gestolen bromfietsen gehaald maar geen een staat er als gestolen vermeld.
Ik ben trouwens niet meer teruggebeld door de RDW dus ga ik als goed gelovige Nederlands Staatsburger er maar vanuit dat ik via de post een uitnodiging krijg om er een nieuw framenummer in te laten slaan.
Als iemand hier mee ervaring heeft dan hoor ik dat graag, ik neem aan dat je bij dat keuringsstation wel een brief of zo moet kunnen overleggen voordat ze uberhaupt beginnen met nummers inslaan.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 18 aug 2006 17:30

Als je de foto's hier kan/ wil posten, misschien kan ik je dan vertellen welk cijfer/ letter er zou moeten staan.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 18 aug 2006 18:26

Zoals u wil,
Het nummer volgens mij en Tomos:XMLA :twisted:
Laatst gewijzigd door Tomos on line op 12 apr 2008 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Tossie
Pro Forummer

Berichtdoor Tossie » 18 aug 2006 22:02

idd, dat klopt gewoon

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 19 aug 2006 08:45

Stuur nog eens een mailtje naar Tomos Nederland met de gegevens die je hier post, met het motornummer erbij. Stel daarbij de vraag of dit van oorsprong zo door hun is geleverd (matchen de nummers?)

Ik vind het erg vreemd hoe RDW jou steeds op het verkeerde been zet. Ik neem aan dat je deze snorfiets nieuw hebt gekocht? Laat anders die schouwer eens contact opnemen met RDW. Die heeft per slot van rekening de eerste gegevens verkeerd genoteerd, dus mag hij opnieuw de JUISTE gegevens op papier zetten. Daarbij mag hij de kosten terugbetalen die gemaakt zijn doordat er met foutieve gegevens een ketenken is aangevraagd.

Met deze nieuwe schouwingspapieren, met de juiste gegevens, kun je opnieuw naar het postkantoor gaan en het kenteken opnieuw aanvragen.

Suc6

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 19 aug 2006 12:50

Heb vandaag inderdaad een mailtje gestuurd naar Tomos met de vraag of zij via mijn Framenummer en motorbloknummer het juiste VINnummer kunnen achterhalen.
Mocht dit lukken(ik vermoed dat het laatste cijfer een 6 moet zijn)dan komt het volgende probleem, ik mag dan opnieuw naar de schouwer(een autosloopbedrijf!)en moet hun dan overtuigen dat dit het juiste nummer is,zij een fout hebben gemaakt,ik niets wil betalen voor de 2e schouwing en dat ik m,n 22.50 terug wil die ik op het postkantoor heb betaald, en dat zonder ruzie.
Ik denk dat ik meer kans maak om de lotto te winnen dan dit.
Maar eerst wachten op de mail van Tomos en dan gaan we wel verder iets verzinnen, jullie horen wel van me.
Mochten er vragen,suggesties,oplossingen,ervaringen of wat dan ook zijn,schroom niet en zet ze hier neer.

Groeten

Martin

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 19 aug 2006 19:01

Het laatste cijfer is zowiezo geen 6, dat zie ik op de foto. Kijk maar eens naar de 6 die wel leesbaar is en naar de 0 (nul). Die zie er echt zo uit als de O in BlØf.

Heb je niet ergens anders (bijvoorbeeld achter de zijkappen) een plaatje met een nummer zitten? Misschien hebben jullie die over het hoofd gezien.

Edit: Waarom zou je bij de schouwer ruzie krijgen om het geld? Hij heeft per slot van rekening een verkeerd nummer geschouwd! In mijn geval zou ik erop toezien dat hij opnieuw die schouwing doet en dan wel kostenloos, anders kun je dit melden bij RDW als zijnde malafiede praktijken.

Wat betreft het geld op het postkantoor, ja dat weet ik niet. Misschien dat de RDW je hierin zou kunnen adviseren. Je zit inmiddels wel in de papiermolen en hebt dus een kentekenaanvraag gedaan voor je snorfiets. Het is geen nieuwe aanvraag, maar een aanvulling op je eerste. Waarom zou je dan opnieuw betalen?

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 26 aug 2006 17:43

Zo, we zijn een weekje verder waarin het een en ander heeft plaats gevonden.
Ten eerste heb ik de eerste eigenaar even gesproken over het framenummer, en dit was zijn verhaal:
De desbetreffende Tomos is bij hem op een avond ontvreemd, maar omdat hij een vermoeden had wie daarvoor verantwoordelijk was (in de relationele sfeer)heeft hij niet direct aangifte gedaan bij de politie.
Na enkele dagen heeft hij de Tomos terug in zijn bezit gekregen waar dus in de tussentijd met het framenummer geknoeid moet zijn, maar omdat hij daar nooit aandacht aan heeft geschonken zit ik dus met de gebakken peren.

Ten tweede heb ik Tomos.nl gemaild om het juiste framenummer te achterhalen maar nu in combinatie met het juiste motorbloknummer, en inderdaad het laatste cijfer moet een zijn.
Ik wacht even met het onthullen omdat je altijd slimme personen hebt die daar eventueel misbruik van kunnen maken.

Ten derde heb ik contact gehad met de RDW en hun het verhaal uitgelegd maar zij blijven voet bij stuk houden, er is geknoeid met het framenummer dus moet er een nieuwe ingeslagen worden a 65 euro, dit gaat op 14 September gebeuren en ik ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat want ik ben niet van plan om het te laten doen zoals de schrijver elders op het forum het moest laten doen, namenlijk op z,n tank.

Als het zover is dat m,n nieuwe framernummer erin staat, dan maak ik er een mooie foto van zodat jullie het resultaat kunnen zien.

Groeten

Martin
Laatst gewijzigd door Tomos on line op 12 apr 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 26 aug 2006 17:53

volgens mij moest er 30 cm vrij zijn! ik zal het topic even opzoeken.
mja wat een drama wat je dus nooit kon verwachten..

edit:

dit topic dus
viewtopic.php?t=3239&highlight=

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 19 sep 2006 17:02

Update:
Ben dinsdagmiddag bij het keuringsstation van de RDW langs geweest en inmiddels staat m,n originele framenummer nu in het frame.(niet in m,n tank!)
Ik wacht nu op de papieren van de RDW en hoop dat er een einde aan deze soap komt, hoewel morgen is het al een week geleden, het zal toch niet waar zijn, nee gewoon positief zijn alhoewel ze m,n oude framenummer niet verwijderd hebben.
Zogauw ik meer weet horen jullie van me, vertel ik het verhaal hoe het bij het keuringsstation ging en plaats ik een foto van m,n nieuwe framenummer.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 19 sep 2006 19:04

hopen dat je snel de papieren krijgt dus!

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 08 okt 2006 11:07

Zo, gisteren eindelijk de papieren binnen gehad van de RDW en deze soap is nu met een diepe zucht aan het einde gekomen.
Het verhaal bij het RDW keuringsstation is er een van lang wachten,overal foto´s van maken en discusseren over de plaats van inslag:
´ik slaat hem wel even in de tank meneer´
´ik dacht het niet´
Na een tijdje discusseren en zoeken bleek dat de cijferletter combinatie in het inslagapparaat veranderd kon worden in groot en klein.
Met de kleine combinatie kon hij net ingeslagen worden op de plaats waar hij nu zit, alles beter dan in m,n tank en schots en scheef, toch.
Na 3 uur was ik klaar,heb ik zelf m,n carburateur er maar terug opgezet want dat lukte hem niet en kon ik 65 euro armer de plaats van het delict verlaten.
O, ja het laatste cijfer moest dus een ? zijn zoals je misschien op de foto kunt zien.
Nou dit was het wel zo,n beetje, mocht je vragen hebben dan zie ik het wel, en ik hoop dat er tenminste één iemand is die wat van dit verhaal opgestoken heeft.

Groeten

Tomos on Line
Laatst gewijzigd door Tomos on line op 12 apr 2008 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 08 okt 2006 12:49

..(knip)..en ik hoop dat er tenminste één iemand is die wat van dit verhaal opgestoken heeft.
Had je een bepaald iemand in de gedachten toen je dit schreef? :wink:

Tomos on line
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos on line » 12 apr 2008 12:21

Berichen zijn iets gewijzigd zodat slimme jongens er niets aan hebben! :twisted:

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 12 apr 2008 13:14

wat is het nut dat je topic weer omhoog kickt? zolang je niet had gereageerd was het ook niemand op gevallen en niet onder de aandacht. juist nu dat je zegt dat 'slimme jongens' er niks aan hebben gaan ze zoeken.

close

Gesloten
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen