hallo
ik heb sins dien een 50 snel op tomos
hij deed eerst goed enzo
ik volgende morgen hem starten doet goed enzo
heel blok omgewqeest nisk aan de hand
ik stop wil weer wegrijden wil haast niet (heel sloom) optrekken en niet overschakelen naar 2e
nou ik carterdeksel er af blijkt koppeling aan stront ik niewe segmenten er in zetten deed heel even goed nu weer zelfde probleem
ik ben hopeloos help mij
Hoe was je oliepeil in de versnellingsbak? Je kan mijns inziens niet "zomaar" je koppelingssegmenten kapot krijgen. Hoe trek je op met die 50cc snel? Wat is precies het probleem, trekt wel op en wurgt de motor of heb je toeren zat, maar kom je niet vooruit? Ik denk het eerste, want je schrijft ook dat je Tomos niet wil overschakelen naar 2e versnelling.
In dat geval moet je eens heel goed kijken of alles goed gemonteerd zit in de versnellingsbak. Misschien is de vertanding op de krukas wel weg of in het hart van het koppelingshuis. Ook de vertanding aan de tandwielzijde waar je ketting loopt heeft meer te lijden met die vermogenscilinders. Ik heb op dit forum al vaker zoiets gelezen dat de vertanding van het kettingwiel en de as zelf compleet weggedraaid waren.
Check dit even bij je eigen Tomos. We lezen het hier wel wat er aan de hand is. Suc6.
hallo
mijn tomos komt wel vooruit maar heel langzaam zit ie naar een tijdje
op het einde van de 1e wil ie niet overschakelen aleen als ik hem en duwdje geef schakelt hij heel langzaam over
maar dan komt ie nog niet op toeren
ik had net nieuwe segmenten goed gemonteerds deed hij het weer perfect
stond stil wou optrekken deed hij het weer niet
mischien moet er een beetje meer olie in maja
hij trekt anders goed met die 50 snel
komt ook veel sneller in toeren maja
ik meot eerst deze shit maar eens maken
anders weet ik het ook neit meer
gr