Hallo,
Ik ben me blokje even aan het reviseren, en kmoetme vliegwiel eraf hebben,maar daar is geen beweging in te krijgen. De moer is er al af, maar nog zit ie muurvast, heeft iemand een oplossing?
Waarschijnlijk is je vraagtekenveertje gebroken. Daardoor "pakt" de eerste versnelling niet. Ligt niet aan je koppeling, maar aan de rollen in de kooi aan de achterzijde van het 1e versnellingstandwiel op de tussenas. Zoek maar in de FAQ, daar vind je wel hoe je dit moet verhelpen.Het is nu gelukt.
Alleen nu zit me blok weer in elkaar, maar als ik gas geef, gaat me wiel niet draaien,,:S
Ligt dit aan de koppeling, en wat moet ik doen om het te verhelpen?
Kan je misschien vertellen waar die rollen voor zijn? En wat gaat daar meestal van kapot kwa slijtage.Waarschijnlijk is je vraagtekenveertje gebroken. Daardoor "pakt" de eerste versnelling niet. Ligt niet aan je koppeling, maar aan de rollen in de kooi aan de achterzijde van het 1e versnellingstandwiel op de tussenas. Zoek maar in de FAQ, daar vind je wel hoe je dit moet verhelpen.Het is nu gelukt.
Alleen nu zit me blok weer in elkaar, maar als ik gas geef, gaat me wiel niet draaien,,:S
Ligt dit aan de koppeling, en wat moet ik doen om het te verhelpen?
Ik heb net even het orginele boekje gelezen, daar in staat dat je de uitlaat moet schoonmaken. Moet je maar even kijken dan.Ja dat zit goed,maar het is nu erger.. Me carb lekt ergens, ik rijd niet harder dan 15-20 (lijkt alsof ie niet in zn 2e versnelling gaat) en toen kwamen er ook nog eens knallen uit me uitlaat..
Dus gewoon ontkolen? met terpentine ofzo..Ik heb net even het orginele boekje gelezen, daar in staat dat je de uitlaat moet schoonmaken. Moet je maar even kijken dan.Ja dat zit goed,maar het is nu erger.. Me carb lekt ergens, ik rijd niet harder dan 15-20 (lijkt alsof ie niet in zn 2e versnelling gaat) en toen kwamen er ook nog eens knallen uit me uitlaat..
Die rollen zijn voor de vrijloopnaaf die ervoor zorgt dat, als je in de tweede versnelling rijdt, de 1e niet meer aangedreven wordt. Simpelweg gezegd maakt het alleen een fysieke verbinding met de tussenas als je vanuit stilstand wegrijdt. De rollen nemen het 2e versnellingstandwiel mee rond. Door de centrifugaalkracht die dan ontstaat in het koppelingshuis met de segmenten van de tweede vesnelling pakt de tweede koppeling het werk over van de eerste versnelling. Doordat het vraagtekenveertje wat tegendruk geeft gaat de overgang soepel en gecontroleerd. Als deze er niet inzit (breuk) pakt de 1e versnelling niet en schakelt de brommer ook slecht (hakerig, met rukken).Kan je misschien vertellen waar die rollen voor zijn? En wat gaat daar meestal van kapot kwa slijtage.bla, bla, bla....
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast