Beste gebruikers,
ik heb een Tomos A3 uit '89 (compleet standaard). De afgelopen 3 maanden heb ik 'm niet gebruikt en hij heeft buiten gestaan (stom..).
Toen ik 'm laatst weer wilde gebruiken deed hij helemaal niks meer. Na het schoonmaken van de carb en een nieuwe bougie startte-ie weer!
Als ie op de choke staat loopt ie mooi stationair en slaat ie niet (snel) af.
op het moment dat ik gas geef (en de choke er dus af is) houdt de brommer in, maar na een seconde of twee ' trekt' hij door dat dode punt heen en maak ik toeren. dit is als de brommer op de standaard staat.
Als ik met de brommer rijd, heeft ie opvallend weinig kracht in de eerste versnelling en duurt het ook relatief lang voordat ie in z'n 2 grijpt. Zodra de brommer in de 2e versnelling is heeft ie helemaal geen kracht meer.
Al met al, de brommer heeft totaal een kracht meer. Wat eerst geen probleem was.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Carburateur, sproeier, benzine zeef en luchtfilter schoongemaakt in petroleum en met de compressor.
- Nieuwe benzine erin
- nieuwe bougie
- punten gesteld
Zelf zit ik te denken aan een nieuwe sproeier, maar voordat ik er nog meer onkosten aan ga maken wilde ik het eerst vragen.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn!
Groeten, Niels