• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

brommervakantie

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Derk
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Derk » 07 jul 2005 21:18

Een karretje heb je zeker nodig. Maar erg snel zal het dan niet meer gaan. Ik wens jullie een hele plezierige vakantie. Waarom zou je trouwens zoveel gereedschap/onderdelen meenemen? Je gaat met z'n tweeen, gaat er 1tje kapot, rij je naar het dichtsbijzijnde dorp en haal je wat bij de fietsenmaker. Je zult altijd zien dat je toch de verkeerde dingen bij je hebt, en als er niks kapotgaat heb je het niet voor niks meegenomen.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 12 jul 2005 07:35

dat gereedschap gaat mee omdat mijn brommer niet te vertrouwen is.. zo kan ik onderweg veel zelf maken en oplossen zonder weer een stuk te lopen naar de dichtbijzijnde brommerboer.. maar ik zet hem gewoon neer en kan beginnen te sleutelen..
dit levert soms nogal maffe tafarelen op.. zoals ikke die opeens midden op de dam in amsterdam me brommer uit elkaar haal.. dan moet e al die mensen eens zien kijken..
en een aanhangertje gaat wel lukken hoop ik.. nu maar zorgen dat me broemie genoeg trekkracht heeft..

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 23 jul 2005 19:45

oke er is even een drastische verandering!!!!
mijn tomos S1 was zo slecht te vertrouwens dat hij er dinsdag weer mee stopte..
na helemaal uit elkaar te zijn geweest deed hij het nog niet...
dit maal was mijn geduld helemaal op.. ik heb het lang aangehouden om met die brommer op vakantie te gaan, maar nu, zo kort voor tijd (we hebben nog een week om alles te regelen, en dan ga ik eerst 2 weken weg, waarna we met de brommer gaan) heeft hij mijn vertrouwen dusdanig geschaad dat hij niet meer mee mag op vakantie..

ik moet toegeven dat dit mij wel pijn doet,.. want eigenlijk was de hele vakantie om mijn brommertje begonnen, dit na een gekke bui van peter en mij..
maar voor de vakantie wil ik wel enige zekerheid hebben en niet de helft van de tijd moeten sleutelen.. hier hebben we eenvoudig weg de tijd niet voor en het is niet de bedoeling van onze vakantie..

dus heb ik die droom opgegeven, en ben ik op zoek gegaan naar vervanging..
eerst was de tomos van peters vader aan bod, maar deze viel snel af omdat ik de koppeling niet vertrouwde (half versleten) en omdat hij soms nogal rare geluiden maakte..
en als ik dan toch een goede brommer moet hebben, doe ik het ook echt goed.

we hadden nog enkele opties behandeld maar deze brommers waren allemaal net niet goed genoeg, er moest overal nog wat gesleuteld worden, of ik zou een helm op moeten (en we wouden met snorfiets..) of er was wel weer iets anders aan de hand..
de gedachte van een mooie vakantie begon al een beetje op te lossen, en we wouden het al bijna opgeven..

tot ik tegen een snorbrommer aanliep..
deze was precies wat ik zocht:
origineel, netjes ondehouden en geen problemen..
het was een jonge brommer (waarschijnlijk 2 jaar oud) en zag er echt zeer goed uit..
het enige was de prijs die mij een beetje tegenzat..

maar het heeft er toch in geresulteerd dat ik nu een mooie, zwarte tomos quadro in de tuin heb staan.
en deze gaat gezellig mee op vakantie..
alle problemen opgelost zou je zeggen..

nee dus, we hebben eerst nogal wat werk moetev verrichten..
we hebben meteen (zo snel, ik had nog dgeen 2 kilometer op mijn brommer gereden) een paar aanpassingen moeten doen..

de belangrijkste aanpassing was om een nieuwe ophanging voor de aanhanger te maken zodat deze ook achter mijn nieuwe brommer kon..
dit was nogal was pas, en meet werk maar het resultaat is erg mooi geworden..

tevens hebben we een tafeltje in elkaar geknutseld..
basis was een doorzichtige bak en 2 platen hout..
we hebben de platen hout zo gezaagt dat ze als versteviging van de bodem van ons fietskarretje dienen.. (dit moesten we zoizo doen)
daarna hebben we er twee balkjes onder gemaakt die PRECIES in de bak vallen..
die bak is zo'n 40 cm hoog en daar kunnen we dus de plaat opleggen..
hierdoor hebben we een tafel gecreëerd..
dit zonder ruimte te verliezen in de aanhanger omdat de planken er zoizo in moesten en de bak gebruikt zal worden om onze etenswaren e.d. in op te bergen.. zo hebben we al die dingen netjes opgeruimt en hoeft er niets los in de aanhanger te slingeren..
we hebben nu dus een etenstafel met daaronder alle eten.. best handig dacht ik zo.

tevens hebben we wat dingen aan peters brommer gedaan als de tank mooi dicht gelast en ook een ophanging gelast..

het fietskarretje is ook even helemaal schoon gemaakt zodat we er goed mee op weg kunnen..

ik zal nog wel een keer voor de vakantie een lijst maken met wat er nu allemaal werkelijk mee gaat.. en ik zal kijken of ik dan een keer foto's van het geheel kan maken..
tevens natuurlijk een foto met alles uitgestalt op de camping.. en daarnaast een foto van alles ingepakt op de brommer..

ik denk dat we al een heel eind op weg zijn en ik verwacht nu niet meer dat ons avontuur nu nog tegengehouden zal kunnenw worden...

tevens zal ik een keer kijken welke route we gaan nemen (we weten het nu slechts globaal) en hier neer posten..
mischien zien we dan nog wat mensen langs de weg kant saan met hun eigen mooie tomos, om ons aan te moedigen :P

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 23 jul 2005 20:19

wat een verhaal..

ik wens jullie veel plezier in renesse, toch? :lol:

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 23 jul 2005 21:22

jah als het meezit gaan we ook langs renesse...
de route is nu nog globaal maar word waarschijnlijk:
via de achterhoek naar friesland, van hier over de afsluitdijk (toch een operatie van een uur :lol: ) naar amsterdam om ook eens met de brommer over de dam te crossen. als we de tijd hebben gaan we dan naar renesse en van hieruit naar eindhoven. hebben we echter niet zo veel tijd dan gaan we direct door naar eindhoven (via utrecht dus).
mischien pakken we dan een stukje limburg mee om over de heuveltjes te crousen en dan is het weer tijd om naar huis te gaan..

de route kan dus verschillen van z'n 600 / 900 kilometer..
en we hebben maar 8 dagen he..

ik beloof jullie dat ik een uitgebreid verslag zal doen van ons avontuur..
niet dat jullie dit intereseert maar ik moet ook wat te doen hebben toch..

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 23 jul 2005 22:45

8 dagen x 8 uur, met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur = 1280 km, dus als je al op je gemak doet, zou je die 900 km ook makkelijk moeten kunnen halen.

groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 23 jul 2005 23:53

je hebt genoeg te doen na die 8 dagen geloof mij :P
je brommer weer opknappen na 900 km is toch wel nodig dan :P

veel plezier he en ik wacht in spanning op je uit verslag 8)

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 24 jul 2005 11:50

jah we zouden ook een overvloed aan tijd hebben..
alleen is het plan om overal flink te feesten..
laat het bed in na het feesten, en laat er weer uit om lekker uit te slapen.. dan word je al heel wat in tijd beperkt..
tevens willen we dan lekker optijd op een camping staan zodat we lekker kunnen koken..
dus de 8 uur rijden zullen we waarschijnlijk niet doen..
behalve als het echt moet natuurlijk...

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 26 jul 2005 22:20

waarschijnlijk komt er zaterdag een proef..
gaan we op een camping staan ergens rond barneveld (waarschijnlijk) zodat we alles uit kunnen proberen..
is niet zo ver rijden en lekker rustig aan proberen wat er nog beter kan..
dan hebben we nog een buffer om alles perfect in orde te maken..

met een beetje geluk heb ik dan ook een fotocamera bij me..

KyA
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor KyA » 28 jul 2005 01:20

hoe bevalt het eigenlyk om uren achtereen op een laagzittende brommer te rijden?
is het goed te doen?

plaats eens wat fotos als je wilt!!! :shock:
äåéñµµçðáä

PeteR--
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor PeteR-- » 28 jul 2005 10:33

volgens mij gaan jullie op een camping staan. daar feesten , en komen jullie niet meer weg :P, met je brakke kop op de brommer 8 uur lang ... hou je dat vol ? :)
tomos quadro, 70cc, technigas reverse,15carb+spruitstuk... wheely power.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 28 jul 2005 11:53

haha dat is allemaal gewoon doorzettingsvermogen..
ik heb gelukkig nu een tomos quadro gekocht welke al heel wat fijner en luxer is dan mijn tomos S1.. maar makkelijk zal het niet worden..
want inderdaad.. we zijn van plan om minstens 3 á 4 dagen flink te gaan feesten en als het kan wel meer..

en opstaan.. gelukkig heb ik daar geen moeite mee..
ik loop al tijden in de ochtend een krantenwijk en heb zelfs een jaar 2 ochtendwijken gelopen.. (daarbij heb ik ook nog steeds een middagwijk)
het was op een gegeven moment standaard om vrijdagavond vroeg om 4 uur op te staan voor 2 krantenwijken, dan naar school te gaan, direct na school een krantenwijk lopen, even thuis eten, daarna sporten en als je klaar bent met sporten om 10 uur, gingen we bij vrienden zitten.. waarna we naar de stad gingen, om meteen door te gaan naar me 2 krantenwijken en daarna 2 uurtjes te slapen, waarna er een wedstrijd gespeeld moest worden,..
ik kan je vertellen dat ik het er inderdaad soms wel moeilijk mee had.. maar het was wel een hele gezellige tijd en ik heb het volgehouden..
dus dan moet zo'n weekje weg ook wel lukken of niet..
ik heb inmiddels wel een ander leefpatroon maar nog steeds ben ik wel druk..

en jah, zolang op de brommer..
de langste rit die ik tot nu toe met de brommer heb gemaakt was op me tomos S1. 140 kilometer achter elkaar met een gangetje van 25 kilometer per uur..
dat was opzich nog best te doen hoor.. maar waarschijnlijk hebben wij na die week wel genoeg van de brommer vanwege de zadelpijn..
ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken..
we zullen wel zien toch.. :lol:

en over de foto's..
ik moet nog even een kabeltje halen voor me camera aan de computer te verbinden..

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 31 jul 2005 18:23

de proef is geweest..
na de laatste dingen bij mij thuis verzamelt te hebben ben ik zaterdag om 2 uur naar peter gegaan.
hier hebben wij nog wat laatste voorbereidingen gedaan. zo hebben wij extra spatlappen aan de brommers gemaakt tegen het opspatten van vuil tegen het karretje, en hebben we de aanhanger wat anders ingepakt.
om 10 voor 3 vertrokken we en alles liep eigenlijk gesmeert. We hebben practisch overal 28 kilometer per uur gereden..
wel viel ons op dat het sturen met zo'n karretje heel anders is als normaal op de brommer..
je loopt constant op te letten oe het met dat karretje is, hij steekt links een beetje uit maar rechts steekt hij nog een flink stuk uit..
dat dit wel eens lastig is bleek toen peter een bocht verkeerd instuurde en met kar en al de berm in stuurde. een foutje is sneller gemaakt dan je verwacht.
vooral het inhalen van fietsers wil nog wel eens een leuke klus zijn.
mede door de smalle fietspaadjes is dit altijd een pas en meet werkje.
ook omdat de fietsers niet verwachten dat er ook nog een breed karretje achteraan komt was het soms echt op het nippertje.
ik was echt heel blij dat ik een goedwerkende toeter op me brommer had zitten.
ook is het heel apart om echt constant net ver het midden van het fietspad te moeten rijden..

net voor barneveld zagen we een bordje van een boeren camping en het leek ons wel een goed idee om daar te overnachten. we zijn echter nog even door gereden naar barneveld om boodschappen te doen. we waren pas in barneveld om kwart over 4 en dan is het wel eens tijd om inkopen te doen..
ook vlak voor barneveld kwamen we eindelijk een pomp met mengsmering tegen. deze zijn toch heel dungezaait en we hebben dan ook besloten om met de vakantie een jerrycan en een flesje olie mee te nemen..
het boodschappen doen was een hele belevenis. we crosten gewoon dwars door de hoofdstraat op weg naar de vvv maar die bleek gesloten te zijn..
toen hebben we bij de aldi onze eerste boodschappen gedaan..
één tip, ga nooit kaas halen bij de aldi. wij hadden kant en klare plakjes kaas waarvan later bleek dat deze houdbaar was tot en met 01-01-2006.
dit smaakte dan ook voor geen meter.. maar met een beetje ham was het best te versmaden.
Ook bij de super hebben we boodschappen gehaald. Hier ben ik buiten bij de brommers en het karretje gebleven om een oogje in het zijl te houden.. peter heeft de boodschappen gedaan.
Overal waar je rijd word je ook aangekeken en we kregen overal leuke reacties..
Na de boodschappen zaten trouwens het karretje en mijn fietstassen helemaal vol. Peter heeft toen een kartonnen doos tussen zijn benen gedaan en daar de boodschappen in gepropt..
Toch wel handig zo’n scootertje met brede voetkuip..

Eenmaal terug bij de camping was het eerst even zoeken naar de eigenaresse, welke mij meteen een plek aanwees. Ze zo later wel even lans komen om af te rekenen. Toen heb ik peter maar opgehaald die nog steeds buiten bij het hek stond te wachten. Nadat we het terrein op waren gereden hebben we de aanhanger afgekoppelt en zijn we zo naar de plek gelopen. We mochten namelijk niet met de brommer over het gras vanwege de hoeveelheid water en omdat we dan het gras kapot zouden rijden.
De plek bleek een caravanplek te zijn, waar we eventueel stroom zouden pakken en zelfs een stenen terrasje hadden. De plek was dus ook eigenlijk veel te groot maar een beetje luxe is natuurlijk nooit weg. Net zoals de warme en zeer ruime douche die we konden gebruiken en de afwasplek met warm water. En dit allemaal voor 6 euro, dat betekend 3 euro per persoon. Jah, wij schrokken er ook van. Je zit hier dan wel tussen de opa’s en oma’s met hun kleinkinderen en de koeien, maar de prijs is bespottelijk en als je je een beetje rustig houd, dan kan je hier heerlijk staan.
Eerst hebben we maar het koepeltentje op gezet wat al in 5 minuten was gebeurd. Handig tentje dus, en ook lichtgewicht dus geen zware ballast tijdens het rijden.
Daarna de tent ingericht met de matjes en slaapzakken. Kussens hebben we niet nodig, hiervoor gebruik je een tas of je jas, kussens nemen namelijk zo veel ruimte in dat deze niet handig zijn om mee te nemen.
Daarna hebben we onze “eethoek” ingericht. Dit houdt in:
Een tafeltje wat gemaakt is van een grote plastic bak en daarover een plank. De plank dient tevens als versteviging voor de bodem van het karretje en de bak als opbergruimte voor onze proviand.
We zitten op een driepoot welke zo op te klappen zijn dat ze weinig ruimte in nemen. Weinig luxe maar goed genoeg.
Daarnaast staat een opvouwbaar tweepittertje op een gasfles.
En daarop een set van die aluminium campingpannetjes welke allemaal in elkaar te zetten zijn, zodat ze de plek van één pan in nemen.
Het koken was echt een belevenis opzich. Het was even wennen aan de manier van koken maar uiteindelijk smaakte het best.
Ons eten was: rode bieten, sla, aardappeltjes en hamburgers. Daarbij hadden we nog wat appelmoes. Een rare combinatie maar dat maakt natuurlijk niet uit haha.
Voor het afwassen moesten we alleen wel even wat wasmiddel bij de buren lenen.. maar die vonden het allang mooi hoe primitief wij bezig waren.
Na het eten hebben wij nog even een biertje gedronken in een recreatieruimte en hebben we zelfs even getafeltennist. Ook hing hier een dartbord op “leuterhoogte” voor de kinderen.
Daarna hebben we lekker gedoucht en opgefrist, waarna we richting Barneveld vertrokken. Hier zouden we een kennis van peter ontmoeten maar die was nogal laat, dus hebben we nog een stukje door barneveld heen gereden. En overal waar je keek zag je standbeelden van kippen. Die lui zijn echt trots daarop. Weer aangekomen op de ontmoetingsplek moesten we nog even wachten en jahwel, daar was ze.. We hebben een beetje rond gereden en gewoon lol gemaakt waarna het weer tijd was om richting camping te gaan.

De nacht was nogal onrustig. We lagen er al om half 2 in maar echt lekker slapen lukte niet. We hebben dan ook nog maar even muziek geluisterd met onze zelf omgebouwde radio. Hierop kunnen we een mp3 aansluiten en hebben dus lekker geluid. Om 5 uur werd ik wakker omdat er opeens verschillende hanen begonnen te kraaien, waar ik helemaal gek van werd. Om uur nog een keer wakker geworden en uiteindelijk gingen we er maar om half 9 uit. Het regende al wel een tijdje en alles was dus nat. Alle spullen hebben we maar zo goed mogelijk droog gemaakt en ingepakt. Ook de tent hebben we voor het grootse deel droog gekregen en na een ontbijtje (brood met ham, kaas, hagelslag, en een glas melk) konden we weer opweg naar huis.

De terugrit was wat minder fijn. Het bleef maar regenen en we waren in een paar minuutjes dan ook helemaal doorweekt. Er stonden hele plassen op de paden waar we soms te hard doorheen banjerden. De spatlappen hielpen opzich wel goed, maar konden niet voorkomen dat het karretje toch goed onder de modder zat. Onderweg waren er nog een paar wielrenners die vrolijk in en treintje achter ons bleven hangen. De gemiddelde snelheid lag ongeveer op 30 kilometer per uur en we waren dan ook in 1 uur en een kwartier thuis. Een kort ritje maar we hebben genoeg meegemaakt om een idee te hebben hoe de echte rondrit zal worden.
Ik vond het rijden zelf best meevallen. Geen last van zadelpijn gehad of andere kwaaltjes door het rijden, maar dit was natuurlijk nog geen grote rit. en het opstaan viel ook wel mee, ook al hadden we de avond ervoor toch goed wat bier achterover geslagen..

Helaas zijn alle foto’s mislukt. Op de grote rit zijn we van plan om een videocamera mee te nemen. Misschien kunnen we dan wat leuke shotjes maken.
Of jullie wat met dit verslag doen, of dat je het lezen ervan ziet als tijdverspilling, dat maakt mij niets uit. Maar ik heb een leuk weekend gehad en ik hop dat de echte reis ook zo mooi word. Alleen dan graag wat beter weer.

nog even wat info over de camping waar we stonden..
de camping is betiteld als mini camping romalo "de camping met de reuzekoekepan"
zoals ik al zei is het een echte boeren, familie camping. veel ouderen en kleine kinderen. maar dat maakt het niet minder leuk. de boer rijd zelfs een rondje met de trekker en alle kinderen achter in de aanhanger. op de tafels in de recreaieruimte liggen bladen over boeren, machines op de boerderij en info over de dieren op de boerderij. de site van de campin is: http://www.camping-romalo.tk

de komende weken zullen jullie niet meer zoveel van mij horen.
ik ga nu eerst een week met mijn vader mee op de truck, waarna ik een paar uurtjes thuis ben en dan op sportkamp ga. als we daarvan in de avond thuiskomen ben ik waarschijnlijk te kapot om op het forum te komen en de volgende middag stappen we op de brommer om te beginnen aan de welbekende rondrit.
veel plezier allemaal hier en daarna zal ik weer proberen wat nuttigs op dit forum te posten, als ik dat ooit al gedaan heb teminste.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 31 aug 2005 18:43

hier even het bijgewerkte lijstje van wat we bij ons hadden.. mischien ben ik wel wat vergeten maar dat weet ik niet zo..

tent :
een koepeltentje, bij iedereen bekend. Heel fijn omdat hij snel is op te zetten!!!
vuilniszakken
zodat je plek nog een beetje netjes blijft.. ook handig om tijdens de regen spullen in te pakken.
jerrycan
een aanrader, wij hebben hem 1 keer nodig gehad en ik moest erniet aan denken om dat hele stuk naar de volgende pomp te lopen
gasbrander om te koken
een hele simpele 2 pits op een blauw gasflesje.
kook/eetgerij
zoals lepels, vorken, messen, opscheplepel en 1 spatel
EHBO-spullen
niet nodig gehad.. gelukkig. Wel was ik blij met de spierenbalsem voor de spierpijn..
sloten
absolute must voor in de grotere steden (amsterdam!)
radio?
Wij haden er één omgebouwd zodat we me ipod en mp3 erop aan konden sluiten.. heel handig want geen gekloot met cd’s en toch muziek bij de tent..
pannen de simpele camping-pannetjes, nemen weinig ruimte in want: je kan er 4 in 1 zetten en de 2 deksels zijn meteen je koekenpan.
gemeenschappelijke portefeuille
gewoon als pot te gebruiken.. handig voor eten halen enzovoorts..
schrift+pen
om een verhaaltje te schrijven over je vakantie en de routepunten op te schrijven..
lucifers/aanstekers
voor het gasstel..
kaarten van route
bijna een must!! Wij hadden een map vol met anwb fietsroutekaarten!! Zeer gedetailleerd en je rijd de mooiste routes.. en alles is snel te vinden!
wc-papier
voor op campings die dit niet hebben hangen..
afwasmiddel
in een klein flesje!!
teiltje
toch niet meegenomen, wij hebben steeds de grootste pan als afwasbak gebruikt..
afwassponsje(s)
om af te wassen natuurlijk
1 theedoek
lijkt me logisch
zaklampen
niet mee genomen, wij hadden een handige lamp voor de tent staan.. op batterijen!! Want dat bespaart je de kosten voor stroom en dat scheelt soms nogal..
batterijen
als reserve..
zonnebrandolie
want bij mooi weer verbrand je heel snel op de brommer..
oplader mobiel
die je vervolgens op de wc’s oplaad
Setje steek- of ringsleutels
alleen de echt nodige.. dus nr 10 enzo.. er zaten er ook wat in mijn multi-tool. Erg handig want ruimtebesparend en direct bij de hand!!
vloeibare pakking
thuisgelaten..
tie-rapejes
zeer handig..
Bandenlichters en plakspul
voor het geval dat.. gelukkig niet nodig gehad..
electriciteitsdraad
hiermee kan je heel veel dingen makkelijk vastknopen en is heel stevig!!
hamer
eventueel voor je haringen..
imbussetje
hadden zo’n soort multi-tool bij ons
setje schroevendraaiers
zat ook op de multi tool
boutjes en moertjes
voor als er wat aftrillen..
olie
om eventueel bij een benzinestation zelf te mengen..
combietang
nooit gebruikt
bougiesleutel
altijd handig
ducktape
dit moet je zoizo elke vakantie meenemen.. ga niet zonder!!
reservebougie
ook wel handig als je pech hebt..
groene kaart, certificaat, EU-schadeformulier, verzekeringspapieren
uiteindelijk hadden wij alleen certificaat en verzekeringspapieren bij ons..
sjorbanden voor lading vastzetten
kan zeer handig zijn
dekzeil
voor lading afdekken in regen tevens te gebruiken als zijl voor onder tent? Niet gebruikt.. voor de lading hadden we plastic zakken en de tent heeft steets zonder grondzijl gestaan..
fototoestel met geheugen of (liefst) een filmcamera
om de mooiste momenten vast te leggen!! Helaas zijn deze bij ons op de vakantie gestolen.. dus geen foto’s of video…
matje
neemt veel ruimte in maar je hoeft niet elke dag te pompen!! En geen pomp mee!! Of je houd van blazen en bespaart ruimte met een luchtbed..
slaapzak
lekker warm
(zonne)bril
erg handig op de brommer voor laagstaande zon en vooral: vliegjes!!
geld/pinpas
want wat moet je zonder
toiletafdeling
om fris te blijven
plastic borden
kunnen niet kapot gaan en je moet ergens van eten..
mok
om lekker te drinken..
broodtrommel/zakje
wij hadden 2 trommels en daar hebben we de hele vakantie profijt van gehad. Elke ochtend brood smeren om mee te nemen is zeker aan te raden..
eten
voor de 1e dag..
plankjes voor onder standaard
voorkomt wegzakken en omvallen in zachte grond op camping
regenkleding
zeer handig voor als het regent.. als je kleren toch nat worden dan kun je ze heel simpel aan de brommer ophangen (aan de lading) en tijdens het rijden word het perfect droog..
kleding
niet te veel voor ruimte besparing..
stoeltje om te zitten
wij hadden 2 vissersstoeltjes.. niet heel comfortabel maar het was heel handig!! En neemt haast geen ruimte in.. zoizo beter dan altijd maar op de grond zitten
tafeltje
zelf in elkaar geflatst ding, een bak waar we veel spullen in kwijt konden en daar een houten plank op.. werkt perfect, maak dan wel 2 balkjes aan de onderkant van de plank die precies in de bak vallen. Dit voorkomt schuiven van het tafelblad
fietsaanhanger
kunnen heel veel spullen in en werkt perfect! Geen last van overmatig benzineverbruik of langzamer rijden.. alleen bij het optrekken merk je het ietsjes.. denk wel aan de breedte!! Hier vergis je je snel in en als je blijft haken dan ga je dat niet leuk vinden..
de brommer!!
Het liefst in goede staat.. wij hadden allebij een snor.. relax rijden.. maar met brom scheelt het je wel veel rijtijd.. alleen die helm..

HET VEHAAL VAN DE VAKANTIE MOET NOG KOMEN.. IK HEB MAAR WEINIG TIJD DUS BEN ER NIET ECHT MEE BEZIG.. MAAR HEB GEDULT.

martijntjuh_14
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor martijntjuh_14 » 04 sep 2005 17:14

je had het er over door rennesse te rijden. ga je daar de jeugdcamping op dan? daar vlakbij renesse heb je ouddorp daar zijn ook erg veel campings. ook er veel boerencampings. maar meerendeels campings voor jongeren.
Alleen een puch. Het word een tomos.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 04 sep 2005 18:14

De vakantie is al geweest.. voor renesse hadden we helaas net tijdtekort,.. maar we hebben toch zat feest gemaakt..
2 jaar geleden stonden we op camping duin en strand..

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 06 sep 2005 01:50

Ik heb op camping het Toppershoedje gestaan In ouddorp aan zee, maar dat is al zo lang geleden, dat ik niet eens zeker weet of dat nog bestaat.

Groenten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

Gesloten
  • Afdrukweergave
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki