Ik begrijp dat dit al de zoveelste vraag is van dit soort, maar ik heb op het forum nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik heb een specifiek probleem, korte uitleg volgt:
Een tijd geleden kocht ik een ouder model Tomos S25 die een goede beurt nodig had. Zijn probleem was dat hij vooral slecht optrok en op toeren kwam. Ik heb daarom het volgende gedaan:
- Naast het probleem frame gecoat en alles gespoten
- Blok grondig schoongemaakt met benzine
- Een nieuwe koppeling (na advies dealer)
- Verse carterolie.
- Cilinder + zuiger gecontroleerd en schoongemaakt/opgeknapt
De dealer zei dat hij dacht dat het aan me koppeling lag, maar het kon misschien ook aan de zuigerveren liggen. Onlangs heb ik de brommer gestart, maar hij vertoont nog steeds precies hetzelfde gedrag en probleem; Totaal geen kracht bij het gas geven en moeilijk op gang komen
Wat denken julllie? Zuigerveren vervangen? Me buurman zei dat me tandwielverhouding niet klopte (allebei even groot), hij zei dat de voorste kleiner moet zijn dan de achterste. Weet niet of dit klopt, en of oplossing kan zijn voor het probleem. Verdere suggesties?
Misschien ook handig om te weten dat ik heb opgemerkt dat mijn ketting wel iets strakker om de tandwielen zit vergeleken met die van andere tomosen die ik heb gezien. Ook hoor je een tikkend geluid vanuit de cilinder dacht ik als de brommer stationair loopt.
Alvast bedankt.