Hallo,
Ik heb sinds 10-04-07 een Streetmate (gloednieuw).
Na 2 dagen liep dat ding voor geen meter meer --> CDI of zoiets was naar de klote en mijn bougie was niet degene die er orgineel in moest. (Was een 7 en moest een 9 in, klopt dit wel? Met een 8 liep hij niet goed)
Na 1000 km --> Beurt duurde 3 uur,omdat alles verkeerd zat aangesloten en beplating los zat!!! (Dacht van okee, ff pech maar nu alleen nog geluk)
Nu is hij Dinsdag 05-06-07 er plots totaal mee gestopt --> Mijn Cilinderwand is helemaal naar de klote, krukaswang gescheurd+stang naar zuiger afgebroken!!!!!
Conclussie
Brommer is nu zonder blok, alles wordt nu opgestuurd.
Mag ik dit zomaar accepteren van Tomos, of moet ik iets gaan ondernemen??
Hebben meerdere mensen dit soort dingen mee gemaakt met een nieuwe Tomos
Tomos heb ik al gebeld, die gaat kijken hoe dit ooit is kunnen gebeuren, maar schuifde op voorhand alles door naar de dealer, dat ik alles door hun komtHoezo moet het geld kosten.. het valt onder de garantie.
Als je dealer je geen garantie wil geven moet je gewoon contact opnemen met Tomos Nederland, zij moeten je een deugdelijk product leveren!
Staat al bijna 1800 km op de teller,dus dan zou het veel eerder aan het licht moeten komen. En heb alleen mijn knipperlicht en stickers veranderd.Volgens mij hoeft er toch echt geen hittegraad 9 bougie in een std. tomos? Ik had er 6 in zitten geloof ik, ik rij met een 9 met me 65 polini.
En dat van ej cilinderwand, niet toevallig verkeerd ingereden en dikke warmloper gehad ofzo? Als ie gloednieuw was moest ie ook nog ingereden worden lijkt me?
Nouja je kan proberen of je iets terugkrijgt van garantie oid, maar het kan ook zijn dat ze zeggen ligt aan jezelf
dag garantieMijn tomos was toen die nieuwe was ook behoorlijk gaar.
Liep voor geen meter en draaide geheel standaard gewoon overtoeren.
Ik heb er toen al:
een snellere uitlaat op gezet
een kleinere achtertandwiel
grotere carb
maar niks helpt eigenlijk.
Zit nou te denken om er een 27 voortandwiel erop te monteren zodat de motor wat rustiger gaan lopen. Mocht ie minder trekken zet ik er gewoon een bromkop erop.
Zoals ik al zei, dat kan een issue zijn met de nieuwe Tomos blokjes (A55). Dus ook de Revival TSEn hoe komt het dan dat de rest van Tomos rijdend nederland dat soort problemen niet heeft?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 3 gasten