Berichtdoor freak » 21 jun 2007 22:11
onsteking vervroegen!
dit wil alleen als je een normale vliegwiel onsteking hebt.
geen electronische,daar wil het nietbij.
een tomos onsteking draaid links om,bij een puch of ander merk is dat rechtsom.
als je de bougie er uit draaid en een schroeven draaier in dat gat steekt kun je door aan het vliegwiel te draaien het bovenste dode punt van je zuiger vinden.
als de contact punten open gaan vlak voordat hij op z,n bovenste punt is heb je voor onsteking.
gaan ze pas open als ie de dode punt voor bij is heb je na onsteking.
je kunt door de onstekings plaat te verdraaien je onstekings tijdstip veranderen.
ik hoop dat het nu duidelijk is wat voor en na onsteking is.
ps:als je er uit gereden word door een standard tomos,dan zou ik de zuigerveren us na kijken,en je uitlaat.
als je geen trek kracht meer hebt dan zijn je zuigerveren op ,of je koppeling is schoon af.
een ander oorzaak kan zijn dat je uitlaat verstopt zit dan word ie ook traag met jou 65cc.