nee ik heb geen verzekeringspapieren ik moet alles nog laten doen schouwen en al die zooi. Ja hij heeft wel een ronde bagagedrager aan het eind en ronde koplampen.
Oke bendakt ik zal dit ff allemaal nakijke als de regen gestopt is. Er zitten wel zo'n oranje ding op op het voor spatbord dat is tog voor snor.Hoi drippy,
Kijk eens op je balhoofd aan de rechterzijde. Als het goed is staan daar wat cijfer en lettercombinaties. Bovenaan staat als ik het goed heb het type-goedkeuringsnummer bestaande uit een letter (B,L,K,R,S of U) gevolgd door een viercijferig nummer. Nu is de eerste letter van belang.
Als jouw goedkeuringsnummer begint met B,L, of K is het een bromfietsmodel, begint het met de letter R,U of S is het een snorfiets. Dan weet jij ook meteen wat voor een Tomos het is en of je straks een helm op moet of niet.
Verder is het voor de keuring van belang dat jouw Tomos origineel is, dat alle onderdelen werken en in goede staat verkeren en dat de goedkeuringsnummers en framenummers goed leesbaar zijn. Dit voor de controle of de Tomos niet als gestolen staat geregistreerd.
Alleen de keuringskosten zijn al 140 euro, maar dan ben je er nog niet. Je moet nog een kenteken aanvragen op het postkantoor (na goedkeuring) à 22,50 euro en een plaat laten maken als je een kenteken hebt gekregen (tussen 15 en 25 euro). Verder vergeet ook de verzekering niet.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Vwb het model A3, A35 of A5. Heb je metalen of kunststof kappen? Zit bij jou de carburateur aan de rechterzijkant of zit deze middenonder? Heb je een ei-cilinder of membraam-type (vierkant)? Hoe zien je carterkappen eruit? Zijn deze met zilveren letters of zwarte letters "Tomos"?
Laat het hier ff weten, dan kan ik je wel zeggen welk type jij hebt. Een foto zou ook wel handig zijn.
Overspuitne is niet zo erg, maar de brommer moet wel helemaal conform de wet zijn.. dus niet te hard rijden, goede verlichting, toeter, alles moet deugdelijk vast zitten, geen scherpe dingen, geen kermislampjes, geen lawaaiuitlaat etc. etc.oww dat lukt nog wel maar mag ik hem dan ook niet spuiten? En als er nou een onderdeeltje opzit dat niet orgineel is, wat gebeurt er dan?
En nog 1 zo'n vreselijk geestige, niks toevoegende opmerking en jij krijgt een warning.dan word je in de cel gegooid
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten