Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Tomos Youngst'r (snor).
Omdat deze snor bij max. snelheid inhield, heb ik er een andere uitlaat (standaard) opgezet en een ander tandwiel. Hij loopt nu ook iets harder, maar ik heb ook veel problemen waaronder:
- Trillen + ratelend geluid bij vol gas rijden (was ook al zo bij originele uitlaat); de ene keer kan ik vol gas rijden (35KM) en heb ik nergens last van. De andere keer moet ik constant zoeken naar een bepaalde snelheid zodat ik hier geen last van heb. Vaak rond 30KM.
- Slecht starten; moet bij starten meteen vol gas blijven geven anders slaat ie af. Is al iets anders afgesteld, zodat ie bij stationair lopen meer benzine krijgt, echter probleem blijft bestaan.
- Zelfs als de motor warm is (na ca. ± 8KM) slaat deze soms af. Blijf bij stoplichten e.d. eigenlijk altijd iets gas geven om te voorkomen dat ie afslaat.
- Zoals gezegd, zit er een snellere uitlaat + ander tandwiel onder, echter – als ik al een keer vol gas kan rijden – dan blijft ie nog elke keer iets inhouden.
Uiteraard ga ik met deze klachten terug naar mijn dealer en hoop ik dat het allemaar naar tevredenheid zal worden opgelost, maar toch zou ik aan jullie willen vragen of jullie kunnen zeggen waardoor deze problemen kunnen worden veroorzaakt zodat ik goed beslagen ten ijs kom bij de dealer. Heel erg bedankt!