na veel gekut en gekloot is het me gelukt om 2 foto's te plaatsen, maar nu moet ik ff de kroeg in en verhaal en meer foto's komen morgen[/img]
edit: morgen maak ik de foto's ook maar wat kleiner

zoals er stond moest gister de kroeg in en omdat ik telang het moeten kloten met diej foto´s had ik gister geen tijd meer voor het verhaaltje. maar hier komtiej dan.
Ongeveer een jaar geleden kon ik voor 50 euro tomos s25 kopen, reed alleen stationair en meer niet. dus ik de cyl er ten eerste afgetrokken was het een oude eicilinder met open spoelpoorten, en de uitlaatpoort was helemaal dichtgekoold in de cylinder. dus je ken hem of schoon maken of een nieuwe halen, en ik vond een nieuwe een beter idee. Dus ik naar de lokale bromboer en een 70 eurokit menbraam gehaald. erop gezet, niks doen met me std 12-9 carb en std. snelle uitlaatje, ik er een tijdje klaar mee tot 3 maanden geleden.Toen kwam ik toch met het besluit om de tomos te laten rijden, 1e wat ik deed was een schuin spruitstuk halen en een grotere carberateur (een 15-15).
en ja hoor, nog steeds niks doen. ik dacht dat het door me uitlaat kwam, want die zou naar mijn weten teveel tegen druk hebben om meer te doen als stationair lopen. dus ik bij 50cc.nl een homoet uitlaat besteld en eronder gezet. Deed dat achterliujke ding nog nix, ik de ontsteking wel 7 keer nagekeken of hij optijd stond en goede vonk had etc. en ja. ik snapte er helegaar niks van. bleek me menbraamklep die ik bij me euokut cylinder kreeg te zwaar te zijn. Nieuw menbraam gehaald en ja hoor doen. alleen niet perfect lopen, nog net geen half gas. maar ik denk sproeier probleem, grotere erin en deed nix meer. ouwe er weer in en doet nog steeds niks meer, en ik snap der geen hout van (dus iedereen met tips hierover mag ut ff zeggen, want hij rijd nu nog steeds nie). en tot dusver het motorische gedeelte.
dan nu mijn plannen voor het frame
zit nu een voorschijf op (gekocht van mrdarque) is vrij simpel gemaakt en moet achter ook zonder teveel moeite te realiseren zijn, maar dan met voetrem. Maar hier ga ik pas aan beginnen als ik me monoschock erop heb zitten, omdat ik ook een home made achterbrug wil.
Met de buis die ik tussen me zadel en me balhoofd aan het maken ben ben ik op 1 probleem gestoten, me buis is te groot qua diameter, ik ken zo me tankdop niet meer openen, erg lastig dus. nu wil ik dus die buis bij me balhoofd iets inkorten en hem dan laten verlopen met 2 staal plaatjes aan allebei de zeikanten, zodat het er nog wel symetrisch uitziet.
dan op de bovenste foto zie je een gedeeltje wat ik met half duims pijp aan elkaar heb gelast (eerst in verstek gezaagd) en daar 2 plaatjes opgelast waar ik me veer tussen kan bevestigen.
In eerste instantie was ik van plan om de veer aan me tank te bevestigen door middel van 2 plaatjes op em tank te lassen. maar bij nader inzien ga ik hem aan me buis tussen zadel en balhoofd monteren, aangezien die een stuk steviger zal zijn en ik bang ben dat anders me tank indeukt bij te harde klappen.
en later eventueel nog een mtx blok met een grote cylinder eronder als deze te weinig kracht heeft, aangezien ik er pittig extra gewicht aan het op maken ben.
is nog zeker een project voor een half jaar dus.
en de kleuren, als hij klaar is zoals ik wil. word het allemaal gestraald en door een maat van me gepoedercoat. zwart met fluo oranje. vanavond zal ik nog ff extra fototje proberen te posten.
edit: en nee hij is niet geschouwd. ik laat er binnenkort wel nieuw nummer inslaan ofzo
edit: vandaag (2-10-2007) me achterveervervanging netjes met de goede oude handvijl opgeknapt (geen dremel helaas) morgen nieuwe veer halen, aangezien me vader me andere weg gemietert heeft:(. en dan morgen ook me buis tussen frame en zadelpen aflassen, aangezien hij niet op me tank vastzit omdat daar nog peut in zat. heb hem vanmiddag leeg laten lopen, dus kan ik morgen wel lassen gok ik.
Probleem met de buis dat hij te breed wwas (kon me tankdop niet meer openen) heb ik ook opgelost. dit door de buis aan de voorzijde schijn naar binnen weg te laten lopen. morgen zal ik er foto's van maken en posten, het is nu te donker in me schuurtje om knappe foto's te nemen.
update:

dit is de arm die me achterveren gaat vervangen, helemaal afgelast en alles lassen glad geslepen.

dit wzas nogal een koppebrekertje, me buis die ik tussen me frame wou lassen was te breed. me tankdop kon daardoor niet meer open, erug jammer.

maar dit is de oplossing, schuin ingeslepen beetje naar binnen geklopt en plaatje zodat hij aan de voorkant in een punt naar me frame toe loopt zeg maar. van het weekend ff aflassen en vlak slijpen en dan foto's daarvan zodat het wat duidelijker is

en me veer die ik vanmiddag gehaald het. oliegeveerd en verstelbaar.
update: 7-10-2007

zoals men hier kan zien zit me monoschock erop en werkt het. moet hem nog ff zwaarder draaien, want veert net ff te ver in voor het mooie, maar ik vind heter wel zwaar vet uitzien. en moet me tussenbalk nog steeds vastlassen bij em balhoofd, was ik van de week aan begonnen. Maar toen hoorde ik opeens een whoooooooooooop geluid, en zag dat de vlammen in me tank stonden. dus snel doek erover en wast uitgegaan. Maar ik begin er nu pas aan als echt alle peutdampen eruit zijn (dus neit meer te ruiken).
In de tussentijd zal ik al me laswerk ff netjes vlak slijpen. Want me achterschijfsetje heb ik nog niet binnen helaas. Daar word ik van de week over gebeld en dan kan ik hem ophalen. En in de tussentijd zal ik het blok eraf halen, en alvast beginnen met een beetje spuitklaar maken van me frame.
ohw ja, en zelf nog ff een achterspatboord creeeren, want dit vind ik niks wat ik nu geprobeerd het.
heb nu een eigen achterbrug gemaakt. zeer stevig. na me lassen af laten koelen en met flinke hamer er tegen aan lopen te hengsten. maar hij doet niks. dus daar heb ik nu wel me vertrouwen in. tevens ee mt8 blok op de kop kennen tikken. dus die is ook binnen. nu ga ik aankomende week beginnen met het pasmaken van dat blok, wat me erg veel werk zal lijken, aangzien het formaat van de blokken erg verschilt, zoals je op de foto's ken zien. dit tot dusver.

heb nu met veel geetter een adapter gemaakt voor me achterschijf. die zit er nu op. net zoals me nieuwe home made achterbrug.

alleen heb problemen met het bevestigen van me klauw wil het nu zo doen. maar weet niet of dat helemaal gaat werken zoals het zou moeten werken

maar zoals ik ben probeer ik altijd eerst maar alles in elkaar te zetten en dan merk ik het wel of het werkt:)
en bezig met ophanging voor me mtblok. maar moet eerst nog een cylinder halen om erachter te komen of het eigenlijk allemaal wel past:)
en nee weet nog niet wat voor zadel ik erop ga zetten. maar ik sta zeer open voor suggesties.