max 10.8pk @ 29-08-2009
Setup:
74 Metrakit IS-Tuned
74 Metrakit kop uitgedraaid voor verwisselbare opmaat verbrandings kamer IS-Tuning
24mm stage 6 r/t gepolijst met kelk
Ignitech digitale ontsteking
zelfbouw racekoppelingen 1e en 2e versn
v-force 8kleps membraam
Stage 6 Carbon membraam kleppen
tomos a52 carters IS-Tuned
Foekema opmaat uitlaat
electrische start kick systeem verwijderd
special looks:
Rood Metallic Frame met een verwerkt Polini 910 zitje
Zwart Metalic Velgen met Gepolijste Velgrand
Zwart Metalic Voorvork poten
Schijfrem voor (TnT)
Schijfrem achter (Braking)
Gepolijste aluminium achterbrug
Gepolijste aluminium veervervangers
Gepolijste/Gespoten custom kickstart deksel
Gepolijste Remklauwen (Brembo/Grimca)
Gepolijste Remhevels (Grimca)
Gepolijste Remadaptors
Gepolijste Wielinzetstukken
Gepolijste Koppelingsdeksel
Gepolijste Tankdop
Gepolijste Clipons
Zelfbouw:
Alu Grondplaat Ignitech ontsteking
Alu Membraanhuis
Alu Tellerplaatje
Alu Opmaat cilinderkop
Alu Rem adaptors
Alu Achterbrug
Alu Veervervangers
Alu Accu bakje
Alu Tankdop
Rvs Clipons
Staal Ignitech rotor
Hier een paar fotos van mijn nieuwe opmaat pijp en zelfgemaakte demper
Rechte vertanding 2e versnelling
hier een paar fotos van me nieuwe rechte vertanding ^^
normaal is het schuin bij tomos 2e vernelling

Carbon kapje
ja zkr :V maar dat staat ff los van dit sprint project
Koplampkapje in de gelcoat(Om perfecte afdruk van het bestande onderdeel dit word glashard na uitharding)
Zelfde voor de ketting rand voor de Honda cbr 600 van me broer
Dan glasvezel er overheen voor stevigheid
luchtbellen is het loslaten van kapje en mal
Het koplampkapje uit de mal gehaald deze was erg goed gelukt
toen pva in de mal en carbon er in
eerst een laagje epoxy gedaan en daarna 1e mat zitten in totaal 2 matten op
toen was me matriaal opXD vind hem nog erg zwak dus ga ik glasvezel aan de binnen kant doen.
En uit de mal hij is niet perfect
ook heb ik de fout gemaakt om de carbon vezel opgevouwen te bestellen.
daar had ik lelijk plekken in de vezel kreeg eht niet meer nettjes dat zie je ook in het eind product
op de brommer moet alleen nog een gat in voor koplamp:)
Morgen ga ik het kettingrandje doen
Carbon Bestelling
Ik ben dus van plan om met carbon te gaan spelen.
hier alvast wat fotos van het matriaal ga dit weekend aan de slag met de malletjes voor de onderdelen
Ik ga beginnen met een koplamp spoiler van Tomos quatro als dat allemaal goed gaat ga ik ook een voor kapje maken voor de sprinter

Kotterkop 11-02-2010
Ook heb ik ff een nieuw stuk gereedschap gemaakt <O~ dan gaat het kotteren een stuk makkelijker door
zelf moeten maken ivm met oud speciaal spansysteem wat ik niet heb kunnen vinden in winkels
dus lopen draaien lassen slijpen en frezen
Hier mee begonnen stift met schroefdraad voor spansysteem van een gebroken frees gepakt
En een stuk rond matriaal gemakt en shuin afgezaagt
Daarna een gat in de prop gedraait om de stift enig sins te centreren
toen gelast en daarna de prop na gedraait zodat er geen slingering in zit
daarna gleuf er in gefreesd en vlakke kant om draadgaten te kunnen maken voor stelschroefen
Nu nog een stuk toolbit regelen en ff nettjes met juiste hoeken slijpen
En vergeet niet: Wat niet bestaad Word gemaakt

Tankdopje 01-02-2010
tankdop gemaakt uit alu ^^
ik kon het natuurlijk niet laten om hem af te monteren en te polijsten dus hier het resultaat
imbusschroefje krijgt nog een klodder locktide
Binnen draaiwerk is niet zo nettjes want had de goeie beitel niet dus zelf iets moeten maken
maar boeiend je ziet het niet =-)
meningen?
Foto shoot van gepolijste kapje en hele brommer 31-01-2010
ja ja nu moet ik er aan gelofen :V
heb dus enige dingen gedaan aan de metrakit sprinter
Ignitech grondplaat gepolijst , rotor gespoten
ontstekings deksel gepolijst en gespoten
alleen de binnekant van het kapje moet ik polijsten (hij is vies met stof enzo mijn excuus)
bedrading is nog niet klaar de plus moet nog naar schakelaars toen en naar ontsteking
en dan de velgjes
http://i48.tinypic.com/1dgty.jpg
ik wil dus net zoals puch van die inzet stukken heeft die ook in me tomos velgen hebben maar zijn natuurlijk niet te koop
dus ik maak ze dan wel zelf :shocker:
wat je ziet op de foto zijn 4 papieren malletjes en 1 alu exemplaar
bedoeling is dat er 10 per velg inkomen dat het helemaal vlak is
velgen worden Metalic zwart gepoedercoat met gepolijste inzet stukken en een gepolijste velgrand
hoe ik die inzet stukken allemaal gelijk ga maken?zie je wel als het af is
commetaar
to do list uiterlijk
velg inzet stukken
velgen coaten polijsten
remleiding aanpassen
linker clipon maken
zadel plakken
poetsen
Opmaat Cilinderkop
voorgedraaid
Radius Draaien
Draadgetapt in de kop
cilinder kop in draaibank

Ignitech ontsteking
ONTSTEKING BINNE
Verder was ik niet bepaald blij met het bestaande rotor kwam te ver van het blok af te staan
probleem:
zo gaat het nu worden nieuwe zelfgemaakte grondplaat en rotor met mogelijk tot starten met start motor
men beginne met een vliegwiel voor electronische ontsteking
slijpt de klinknagels er af en slaat ze er uit dan hou je dit over
gaten in de rotor worden nog dicht gelast en gevlakt
oude vliegwiel hard word ook nog kleiner in diameter
imbus bouten zijn voor starten met startmotor
matriaal voor grondplaat ontsteking en matriaal voor koppelinghuis
De Ignitech ontsteking is nu mechanisch helemaal klaar

grondplaat is helemaal met de handgemaakt
begin
iets verder
gemonteerd

Rijwielgedeelte
vandaag ff de startmotor op gehaald bij de sloop
]zoals beloofd een unieke update
meningen?
aangepaste uiltaat
ook na verschilende tips heb ik Fokko een pb gestuurt ivm foekema uitlaat
En heeft fokko tips gegeven om de eindconus aan te passen zo gezecht zo gedaan
het verschil
nieuwe conus getigt :thumb:
en een perfecte doorlassing
morgu nieuwe conus @ uitlaat lassen
aangezien men tapeiden van de inlaat al eens stuk waren gegaan en toen nieuwe tapeinden in gelijmt gingen ook stuk.
en toen kon ik eht niet mee repareren dus dan ga je een stap verder:
Membraam op Metrakit Cilinder
er komt dus een v-force 8 kleps piaggio membraam op met een zelfbouwhuis
Matriaal:
cilinder affrezen:
En der cilinder moest ook voor het membraam aangepast worden
membraam huisje
gepolijste achterkant
achterbrug vor de schijfrem te monteren is euwk klaar en hij is nog lichter dan het vorige type
natuurlijk alles met een V-las voorbereid van 3mm
remklauwtje er op
nu nog ff iets erop maken om veervervangers op te bevestigen en klaar
nieuw speelgoed op het stuur gemonteerd
achterkant
voorkant
vandaag ff spullen binne gekregen
pro grip handvatten en polini minibike rem hevel
oude bobine omdat hpi ding stuk is wel met nieuwe ngk kabel en dop
nieuwe wiellagertjes natuurlijk aan 2 zijden afgedicht ivm stof oid
en in de velgen met voor schijfremmetje en achter nieuw tandwieltje
Vandaag is rooddddd het kleur van mijn frame
En ik vind het boter geil
nu is er geen uitweg meer

nu moet ik opbouwen gaan
ook bezig met frampje schuuren gaat komende weken naar de spuiter
21-09-08
achterbrugje klaar gewicht: 0.90 kg
vandaag de overtollige purschuim weg gezaagd en glasvezel aan gebracht
morgen uit men werk ff een potje plamuur halen en mooi maken

