Hallo Poekelen,
Mijn Tomos is van juni 2005. Ik kocht hem in juli 2006 van een mevrouw uit Spijkenisse. Zij had er 98 km mee gereden, omdat zij er bang op was. Uit wat zij vertelde maakten wij op dat dit kwam omdat zij geen ervaring met brommeren had, maar achteraf vraag ik me af of bij haar de rem ook al eens gebokt heeft. Ik vond al meteen, vergeleken met mijn vorige Tomos, dat bij deze de rem vaak bleef hangen. Bij het achteruit de schuur uitrijden b.v., dan moest ik een paar keer in de handrem knijpen, voordat hij weer normaal reed.
Groetjes,
Vrouwtje Brekebeen.
Ben je hier ook mee naar de dealer geweest?
Want dit probleem heb ik enige tijd geleden ook gehad, ook in de voorste remanker plaat.
Die begaf het onder het rijden, ik moest ineens zo hard remmen voor een plotseling remmende auto die voor mij reed, en ik kon kiezen; of op de achterbank belanden in de auto voor me, en dat me brommer na de vielestijen ging, of van de brommer afspringen en de brommer laten schuiven en dat ie zo in de berm beland, dus heb ik voor het laatste gekozen, echter was dit geen slim idee, brommer was total-loss verklaard.
Na mijn val is de brommer technish onderzocht door de politie, en is er naar voren gekomen dat er een constructie-fout, net zoals bij uw brommer, in de voorste remanker plaat zat.
Heb toen via mijn advocaat een schadevergoeding gekregen van 750 euro van Tomos NL (ook omdat het een redelijk nieuwe brommer was), en daar heb ik toen deze brommer, die ik aan het opknappen ben, gekocht, en het geld dat ik over heb gebruik ik om mijn brommer op te knappen.
Nu echter wel ZONDER constructie-fouten.
Vrouwtje brekebeen: Als ik u was zou ik een rechtzaak aanspannen en een advocaat inhuren om een schadevergoeding te krijgen voor uw leed, omdat het in mijn geval niet lukte om Tomos NL zonder advocaat te benaderen.
Gr Thomazzi