welke cilinder kan ik beter neemen voor optrekken?
65cc polini of 70cc athena?
is voor crossbrommer.
want zou eerst 75cc doen maar die lopen snel vast hoorde ik.
maar op puch forum staat dat je 1km voluit kan rijden dan loopt die vast.
en welke cilinder is het slijtvast?75cc airsel is 72cc dus die hoef ik dan niet.
ik denk als de cilinder goed afgewerkt is, en jij stelt goed af. En je smeert misschien iets rijker en natuurlijk met goede olie, dan moet dat normaal gesproken wel goed gaan.
Ik vindt het knap als jij op de cross een kilometer lang op volle toeren kan blazen .
Waarom persee een puch cilinder? Tomos cilinders hebben een membraam inlaat, dat zorgt voor een bredere powerband. Ik heb nu een 65cc DMP met leovinci uitlaat en dat trek behoorlijk hard op.
Om een 75cc puch cilinder pas te maken moet je niet alleen je spoelers aanpassen maar ook je carter kotteren. Dit is omdat het hempt van de cilinder anders niet in het carter past.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=
je moet ook je carter oplassen, maar als je geen sprinter gaat maken is een 75 cc een beetje nutteloos, zeker voor de cross, maar toch je kan het proberen, maar is wel veel gezeur, met spruit en benzine kraantje en nog meer dingen die niet passen, als je gaat krossen, neem gewoon een 65cc airsal vooor tomos, tune die ( uitlaat en inlaat poort vergroten, stel hem goed af, homoet eronder twv 2626 en hij gaat wel 80 en trek lekker door
http://schaafbromfietsen.nl/webshop/N_f ... index.html
die heb ik er nu onder.
70cc snel.
rijdt nu met 15mm puch cabra en 15mm spruitstuk.
en terugloper omgelast.
en 31agtertandwiel en rijdt nu 65a 70.
maar op de baan schakelt hij niet in de 2?moet dan de vertanding agter 28?
en dan koppelingsveren inkorten.
had al airsel 65cc.
maar heb al andere uitlaat.
en nu wil ik 28 atw doen.
en koppelingsveren inkorten.
hoe kan ik nog sneller gaan ? 15mm cabra en 15mm spruitstuk eronder?of tog 17,5mm eronder?
17,5mm zker pakken
scheelt veel voor optrekken
of nog wel 20mm
let wel op met inlaat poort en uitlaat poort uitvuilen
meestal krijg je ook sneller vastloper
zou zelf hogedruk kop maken
(of had je die al)
en 3mm aan elke kant uitvuilen
goed schoonmaken
en afwerken met schuurpapiertje
en een powerbox voor de fun:D
ik rij zelf ook brommercross
maar dan op een mt5
ik rij in brabant en jij??
tomos is goedkoop maar niet veel aandacht in onderdelen
daar in tegen puch maxi wel
maar die zijn weer altijd aanduwen en dat is ook niks en met kickstart is kei duur
vraagje ik wil graag een 50cc snel op mijn tomos met standaard uitlaat is dat wel goed? en wat moet ik allemaal veranderen als ik 550cc snel gebruik. alvast bedankt
vraagje ik wil graag een 50cc snel op mijn tomos met standaard uitlaat is dat wel goed? en wat moet ik allemaal veranderen als ik 550cc snel gebruik. alvast bedankt
open even je eigen topic.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.