ik heb dus even naar mijn keerringen gekeken, heb niks kunnen zien maar ik koop toch even nieuwe. Alleen tot ik maak het blok open en zie ik tot mijn grote schrik dat er geen ringen inzitten. Op je krukas voor de lager zit een ring en na de keerring hoort ook een ring toch?? die zitten er niet in. Wat voor ringen zijn dit?? zijn het speciale of kan ik gewoon een ring pakken die past?? op je kickstarteras achter waar die ketting zit hoort daar ook een ring?? het gaat om een tomos a3 blokje. bvd gr
Die ringen, of zoals ze genoemd worden afstandsshims, horen er alleen op te zitten om eventuele zijdelingse speling op te vullen. De ring tussen de keerring en koppelinghuis (de tandwielenzijde) hoort er wel te zitten, want anders vreet de vertanding de keerring op. Verder zitten op de krukas geen ringen.
Hetzelfde geldt voor de kickstartas. Er horen een aantal ringen op (kijk anders even bij de exploded views bij de homepage van dit forum) anders loopt de vertanding van je kickstartmof vast in het eindvertandingstandwiel.
Kijk wel uit hoeveel en waar je ringen plaatst. Je kan niet zomaar ringen pakken, het zijn speciale, op dikte geselecteerde ringen.
Btw, dat kapotte veertje is idd de oorzaak. Lekke keerring, vervangen.
Succes.