Ben nog maar net actief op dit forum.
Heb al wel de nodige ervaring met tomosjes, ben nu een snorfiets aan het bouwen met standaard frame, heb er een buddy van een quadro opgemaakt en zit nu dus een accu op.
Ook heb ik zelf een nieuwe kabelboom gemaakt, die ik helemaal "begrijp" en op kleur heb gerangschikt.
Toch heb ik een paar vraagjes over de verlichting en de mogelijkheden:
- Ik heb gehoord over Xenon of Halogeen op je tomos.
Is dit mogelijk?, zo ja? welk typer peertje moet erin? (waar te koop?)
- Ik heb een gewoon a 35 blok onder me tomos zitte, dus zonder een quadro special ontsteking. Deze is excl. electrische start en laad dus ook niet me accu op onder het rijden.
Iemand suggesties hoe ik de levensduur van me accu kan verlengen?
- Er zit op me tomos nu wel contactslot, claxon, achter licht, voor licht en remlichten.
Is er iemand die een suggestie heeft voor een leuke 12V claxon voor op de accu? meer-toonig bijvoorbeeld!
- Neon, ik twijfel nog of ik het op me tomos zal maken.
Weet iemand de voor- en nadelen op te sommen van neon?
Welk type neon is het meest bruikbaar voor een tomos?, buigbare of staafjes, etc.?
- Begrenzer, ik las op dit forum ook dat het makkelijk is een begrenzer te maken.
Dit lukt me zelf wel, hoe het uitgelegd stond. Iemand ervaring mee?
En met welk re-laitje of weerstandje haal je het beste resultaat? (bijv. normaal 85 km/h - begrensd +/- 45 km/h)
Heel erg bedankt alvast! Ik ben ervan overtuigd dat we elkaar een stuk wijzer kunnen maken op dit forum!!

Thanx!!
greetz Roel #77