klopt, maar ze hoeven niet op de zelfde volgorde te zitten ?kijk bij je vierkante koplamp waar de draden zitten (kleur) en schrijf dit op bij welk icoontje (dat staat bij de aansluiting op de kunstof behuizing) het hoort.
Deze gegevens neem je over op de ronde koplamp. Zo uit m'n hoofd zeg ik:
- bruin = massa
- wit = dimlicht
- blauw = grootlicht
word niet aan gegeven, heb nu dat dimlicht grootlicht is en andersom, zodra ik de draadjes omdraai zit er geen verschil in lichtsterkte...maar het is wel best zo...Ze hoeven idd niet op dezelfde plek te zitten. Je kan ook de contacten volgen als je je koplamp open hebt, als je zeker weet wat groot- en wat dimlicht is in je lamp zelf. Maar het wordt toch wel aangegeven op de behuizing van je koplamp?
Dat wist ik, maar dat is dus niet op te lossen met een spanningsregelaar ?Nee, dat heeft te maken met de opbrengst van de lichtspoel. Hoe meer verbruikers je inschakelt hoe meer vermogen je vraagt. Dit gaat ten koste van de functionaliteit van o.a. je claxon. Geeft maar eens meer gas als je je claxon vasthoudt, dan hoor je deze varieren in toon. Dat is 't nadeel van wisselstroom opgewekt met een vliegwiel/ magneet-spoel construktie.
Dubbel posting, check je eigen topic in Algemeen.heey
ik heb een digiteller die ik heb geprobeerd om op me tomos te zetten maar op het voor wiel doet ie het niet en op het achterwiel valt ie uit als ik de motor start en het magneetje erlangs gaat:?
Die heb je al, dat vierkante zilvergrijze boxje aan je frame.Dat wist ik, maar dat is dus niet op te lossen met een spanningsregelaar ?
Je bedoelt een soort van stadslichtje in je koplamp? Die brand continue als je motor loopt (als je de bekabeling tenminste juist hebt aangeslotenPunt 2
had een 5 watt lampje in mijn koplamp, brand 5 watt te snel door en is het eigenlijk gewoon niet geschikt voor brommer ?
over die spanningsregelaar, ik ben nog nooit een grijs boxje tegengekomen @ mn tomosDie heb je al, dat vierkante zilvergrijze boxje aan je frame.Dat wist ik, maar dat is dus niet op te lossen met een spanningsregelaar ?
Je bedoelt een soort van stadslichtje in je koplamp? Die brand continue als je motor loopt (als je de bekabeling tenminste juist hebt aangeslotenPunt 2
had een 5 watt lampje in mijn koplamp, brand 5 watt te snel door en is het eigenlijk gewoon niet geschikt voor brommer ?), maar door schokken tijdens het rijden kan deze sneller kapot gaan. Dit soort lampjes is niet erg sterk en niet geschikt voor Tomos.
Nog nooit gezien nee@ TomBergman, dus deze heb jij nog nooit gezien op je tomos? Lijkt me sterk. Als je deze niet hebt kan je verlichting ook niet normaal branden. Dit blokje zorgt voor een afgevlakte 12 volt wisselspanning. Misschien veel last van doorbranden?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten