beste mensen, ik ga mijn kop vlakken en vroeg me af, een bolle tomos cilinder past die er dan nog wel in. dat ie niet tegen de bougie aankomt. en zoja kan je er dan een vlakke puch zuiger in doen,want ik heb lopen zoeken maar ik kan nergens een vlakke zuiger voor tomos vinden. bestaan die dingen überhaupt wel?
wat bedoel je met een ''bolle'' kop?? Als je je kop hebt gevlakt moet je alleen even kijken of de squash goed staat. viewtopic.php?t=564 Hier staat beschreven hoe je het moet doen.
met bolle ciulinder bedoel je denk ik een tomos zuiger met een licht gebolde bovenkant.
Ik geloof dat ik dat ook gewoon heb en bij mij gaat t gewoon goed. Zet hem maar es in BDP en kijk hoever hij uit je cilinder steekt. Dat zal niet veel zijn en als je vlakt zal t denk ik geen problemen geven.
er word bedoeld dat de bolling van de zuiger boven de cilinder uit komt want als je een *standaard tomos kop gaat af flakken moet je hem niet te veel af vlakken want anders knalt je zuiger tege je kop aan dat komt om er in die kop niet echt een goeie skuish band overblijft en dan knalt de zuiger tege den kop aan en als je een platte zuiger neemt heb je minder kompressie
wat je het besste kan doen voor de meeste compressie ie en puch hoge druk kop er op doen met een alu kop pakking of een skuish ban in je tomos kop laten draaien maar pucht kop geeft dan als nog meer kompressi komt door de inhoud van de cilinder kop
ja het kan goed zijn dat die bolling niet boven je cilinder uitkomt hoor. Heb er zelf nooit op gelet, maar als je ziet dat hij er nietees uitkomt kan hje zelf ook wel concluderen of het vlakken uitmaakt of niet...
Dus als manier om te checken of je kan vlakken ofniet gewoon een goede methode lijkt me.
de zuiger komt denk ik nog altijd sneller tegen de bougie aan dan tegen de kop aan. of je moet een kleinere kop hebben waar de buitenkant van de zuiger tegen de kop aankomt.
dus gewoon de squish meten, volgens mij was de faq al gepost hier