Nou volgens mij is dat niet echt de bedoeling nee, ik kan dat iig niet bij geen enkele van mijn blokken. Misschien heb je speling op je as of lagers? Weet zelf niet echt wat er aan scheelt dan...
Bedoel je de zuigeratang of echt de piston pen??
Piston pen gaat door het zuigertje zuigerstang zit aan de krukas.
Als je de zuigerstang horizontaal kunt bewegen is er niets mis, verticaal wel, dan heb je een verneukt big-end. Piston pen zet je vast met cir-clipjes.
Oke bedankt!geen probleem. Ga maar na: je zuiger gaat in de cilinder en daarbij heeft hij wat speling (heel weinig dat wel). De zuigerveren zorgen ervoor dat de zuiger precies in het midden zit. Dat je zuigerstang wat speling heeft zorgt ervoor dat hij precies goed zit.
Heeft je zuigerstang speling naar BOVEN dan heb j ewel een probleem. Dan kan je zuiger nlk hoger komen waardoor hij uiteindelijk de cilinderkop gaat raken. Dan heb je een kopneuker en blijft er niet veel van je blokje over
Stukjes vraagtekenveer tussen de tandwielen?
Gaat het tikken met de lengte van de ketting of hoor je deze ook bij stilstand?
Oké bedankt,Die stukjes hebben niet tot gevolg dat je Tos uitvalt, hooguit voel je een schokje met rijden. Echt bevorderlijk is het niet en dien je zo snel mogelijk te verwijderen als je je tandwielen wil behouden.
Btw, is de kleur van je bougie wel goed, want je klaagt nog over inhouden op top, net als uitvalgeluid. Klinkt mij als een verkeerde (lees te grote) sproeier. Misschien een iets kleinere proberen?
Anders kan het toch zijn dat je ontstekingsspoel/ condensator/ punten niet meer helemaal lekker zijn.
Kan je dat uitleggen?Ik zou even naar het gootje in je vliegwiel kijken waar het spietje in glijd.Omdat je spietjes versleten was zou het kunnen zijn dat je ontsteking nu ontregeld is.
Ik heb weer gewoon een nieuw spietje erin en hij zit ook goed, ik kan hem ook maar op 1 manier dr in zettenals het spietje niet goed meer is kan het vliegwiel wat verdraaien tov de krukas. Dit verandert de afstelling van je ontsteking. Maar als je het vliegwiel met een goed spietje terugzet zou alles weer oke moeten zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten