Berichtdoor Robin » 23 okt 2005 21:09
Nee er zit geen prop in de uitlaat, zeker niet bij tomos. Ik heb zelf ook een tomos gekocht vrijdag. Er zit een uitlaat op met een loze smalle S-bocht.
Hierdoor kan ie moeilijk de uitlaat gassen kwijt en blijft het dus langer in de cilinder hangen. Als ik vol gas wil geven komt ie bij mij amper voorruit.
Maar als ik gas los laat en weer gas geef dan gaat ie weer hard. Op dat moment dat jij het gas los laat dan kan het laatste verbrande uitlaatgassen er nog eruit. En als je weer gas geeft dan gaat het gas er even weer makkelijker eruit. Het is gewoon een kutbocht. Vooral als die straks vol roet gaat zitten, want dan kom je helemaal niet meer voorruit..Ik ga er zelf er een orginele brom pijp erop zetten met dikke bocht want dan kunnen de gassen wel beter de uitlaat verlaten en ga je nog harder ook.
Een snor heeft ook de grootste achtertand wiel nummer 33. Normaal gesproken blijft de tomos zeker wel goed trekken met een kleinere tandwiel, dan zou ik gewoon een kleinere tandwiel nemen. een 28 of 24 ofzo (naar je eigen wens)
Als je harder wilt trekken kan je ook een grotere carb nemen. 14/12 is normaal gesproken meer als voldoende, maar groter dan 15/15 is zonder en heeft weinig prestaties winst/benzine verbruik. Eventueel kan je een brom cilinder nemen met bromkop voor meer power.