Ik heb last van een raar geluid uit volgensmij het blok. ( weet niet zeker )
Ik heb een filmpje gemaakt zodat ik even aan jullie kan laten horen.
Link
Graag reacties hoe het te verhelpen is en waar het vandaan komt

Alvast bedankt

Ik denk dat de omegaveer (dat om je kickstartrondsel zit) gebroken is. Deze zorgt ervoor dat de motor vrij kan draaien als je hem hebt aangekickt. Kijk eens, als je druk op het kickstartpedaal zet, of je dan wel achteruit kan lopen zonder dat de motor aangedreven wordt.Ik heb net me stationairschroef lager gedraaid en nu is het geluid bijna helemaal weg. Maar nu heb ik als probleem dat wanneer ik de brommer achteruit duw ( maakt niet uit of hij aan is of uit ) dat de zuiger mee gaat en niet vrij rolt.
Ik zal na stage even kijken wat er gebeurd als ik me voet op de kickstarter doe en met andere voet proberen achteruit te drukken ( dat bedoel je tog ? ) ... En wat als de omega veer kapot is ? Aan welke kant zit die ? En is het moelijk om het te vervangen. Ik heb namelijk nog nooit rechter kant van me blok los gehaald ofzo alleen cilinder + carbu enzo ^^.Ik denk dat de omegaveer (dat om je kickstartrondsel zit) gebroken is. Deze zorgt ervoor dat de motor vrij kan draaien als je hem hebt aangekickt. Kijk eens, als je druk op het kickstartpedaal zet, of je dan wel achteruit kan lopen zonder dat de motor aangedreven wordt.Ik heb net me stationairschroef lager gedraaid en nu is het geluid bijna helemaal weg. Maar nu heb ik als probleem dat wanneer ik de brommer achteruit duw ( maakt niet uit of hij aan is of uit ) dat de zuiger mee gaat en niet vrij rolt.
Anders de tussenas kontroleren op slijtageplekken bij de rollenkooi en of dat de vraagtekenveer niet kapot is.
Zuigerveren zijn het niet heb ze net vorige week vervangenvind het nogal gek dat je zuiger meegaat als je naar achter gaat met je brommer. heb je dit gecontroleert met je kop er af ? zodat je kan kijken of de zuiger beweegt. lijkt me sterk dat die beweegt als je achteruit loopt. dan zou namelijk je koppelingshuis volgens mij moeten hangen of je hebt geen vrij meer (dus vraagtekenveer probleem of zow.) kijk eerst eens na of echt je zuiger mee beweegt.
Oke bedankt voor alle tipshahaja sorry
nederlands was me goeiste vak
hmmm ja had ik niet aan gedacht maar lijkt me zo raar want dan zou toch de segmenten moeten blijven hangen ? want dan loopt de zuiger toch mee als het hele koppelingshuis begint te draaien ? gebeurt dat niet bij een aantal toeren ? dat dan pas de segmenten grip krijgen en dan trek je op.
ik denk dat hij het gewoon keer moet openmakenwil je je tosje begrijpen moet je dat zeker een keertje doen. zit makkelijker in elkaar dan je denkt.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten