Tomos Revival
Bouwjaar 2004
Bromfiets uitvoering
Gekocht met defecte electrische starter
Ik heb afgelopen week deze bromfiets gekocht met een defect aan de startmotor werd er bij gezegd.
Toen ik thuis kwam met de machine vond ik onder de buddy een complete losse bendix ??
Ik heb vervolgens het linker deksel met oliepomp gedemonteerd en zag dat de bendix inderdaad niet aanwezig was op de plek waar die hoorde te zitten. Het motortje zat wel op zijn plek en werkte ook. Het enige wat ik miste was het bronzen lagerbusje wat in het blok zat waar de bendix in hoorde te draaien. Hiervoor heb ik een nieuwe gekocht en het geheel weer gemonteerd. De startmotor draaid nu weer perfect rond maar de motor slaat niet aan. Echter als ik met de kickstarter een trap geef loopt hij meteen. De accu heb ik al een keer geheel opgeladen en de startmotor draaid lekker snel rond dus ik krijg niet het idee dat het aan de accu kan liggen. Heeft iemand op dit forum ook al eens iets dergelijks meegemaakt en het probleem gevonden dan hoor ik dat graag. De eletrostart is dan wel GEEN must, maar het zit er op en vind het toch wel makkelijk als die het ook nog doet.
mvgr Gerrit