Die zie je waarschijnlijk pas bij vollast als de motor flink toeren kan maken. In het geval van TS worden de uitlaatgassen tegengehouden (door verstopte demper) of te weinig druk door lekkage.Kleine toevoeging: die rook moet wit zijn. Dan weet je vrij zeker dat het je rechterkrukas keerring is.
Uitlaat is niet verkoold, maar de bougie is nu helemaal zwart, eerst was ie koffiebruin,
Gister een nieuwe bougie erin gedraaid, toen ging die weer als een speer maar na 2 minuten stotteren en ging weer maar 30
Zoals ik al zei dus....Geen druk uit de uitlaat, hmmm..... Lekke keerring aan versnellingsbak zijde. Je zegt al "veel oliemeuk" in uitlaatbocht. Dat kan wel zijn dat dat ATF is. Is de bougie ook zwart en vet?
Die vettige troep is dus de versnellingsbakolie, en de keerring kan er op het oog wel goed uitzien, vaak is het veertje om de manchet kapot waardoor de tegendruk weg is om de keerring goed af te laten sluiten. Dit zie je pas als de keerring eruit is want deze zit aan de binnenkant. Gewoon vervangen dus, daarmee sluit je uit dat dit een oorzaak is.De krukaskeering ziet er nog normaal uit, maar ik vind het wel raar dat de bougie zo zwart is,
Nog een puntje, op mijn zuigerstop zat allemaal vettige zwarte troep
ja dat lijkt me wel handig, anders kom je er niet bij heOkee maar hoe haal ik de oude keering eruit? Beetje wippen met schroevendraaier?
En moet ik mijn vertanding er ook af halen?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast